Zrusil bych nesmyslne bezpecnostni kontroly na letistich a nebylo by treba
vzdychat po nejakych supervlacich, ktere jsou fakt draha sranda.
Rray
Vidis a ja bych zase naopak zrusil co nejvic letu. Oproti vlakum jsou zdrojem
velmi vysokeho znecisteni vzduchu plosne a do stratosferickych vysek, odkud
takovy smog jen tak nezmizi (vysoko nad mraky). Sklenikovy efekt taky
globalnimu oteplovani moc neubere. Zato vlaky mohou jezdit na elektrinu z
obnovitelnych zdroju, pri brzdeni rekuperuji (letadlo pri pristavani pouze
min sporebuje), a dnes uz dosahuji rychlosti jako letadla, bez toho zdrzeni
na letisti a dopravy na/z letiste (protoze zadne mesto nechce mit hlucne a
smradlave letiste v centru, zato nadrazi v centru bezne jsou).
A k tomu bych na urovni mezinarodnich vladnich vyboru pritlacil na podporu
telecommutingu a remote work. Z ekologickych, ekonomickych, zdravotnich, a
mnoha dalsich duvodu.
Jinak ono se sice uz finaluje vyvoj hybridnich letadel, rozhodne neni mozne
na letadlo napojit pantograf a napajet ho elektrinou z jaderne nebo vetrne
elektrarny... Plus tam jsou trochu vetsi bezpecnostni rizika nez u vlaku (na
druhou stranu na vlak se snaz utoci ze zeme, nez na letadlo v 10ti
kilometrech, jenze ono stale je dost mozne do toho letadla utocne zarizeni
primo dopravit a neni treba pak utocit z dalky)...
CePal
CePal
|