Tipy
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: demagog (saman) on 'Tipy'
Cas: Po 20.10.2008 19:01.16
Titulek: Re: ceske drahy

                                                                                 
tech zeleznic muzu srovnavat nekolik. z tech, co znam osobne, asi nejlepsi 
prave ty svycarske a holandske, nejhorsi naopak turecke. k te svycarske - 
vyrazne vyssi - cene ti ale chybi popis sluzeb: kvalitni vagony na vsech IC 
trasach (vcetne hodne luxusnich vagonu 2. tridy v ICE vlacich, bez extra 
priplatku),
 
No troufam si sebevedome rici, ze jsem toho na svycarske zeleznici zazil vice 
nez ty :)   Mi o ty "kvalitni vagony" az tolik nejde, mam dokonce radeji ty 
mene kvalitni, ve kterych jde otevrit okno. Vlaky ICE jsou z Nemecka. Sedadla 
v ICE nejsou moc pohodlna (spanek temer nemozny). A jsou zbytecne drahe; 
myslim, ze by DB mohly utracet penize smysluplneji. (Ale to by bylo na delsi 
prispevek o tom, jakou filosofii draha ma a ma mit, s klicovymi slovy 
"sluzba" a "produkt".)
 
Priplatky ve Svycarsku opravdu nejsou. Ale na trasach, kde jezdi kvalitni 
vlaky, se umele prodluzuje vzdalenost - takze priplatek je jakoby zahrnut do 
ceny jizdenky.
 
Cili musim taky jeste poopravit tabulku z predminula: Curych - Basilej je ve 
skutecnosti asi 90 km, ale jizdenka se prodava za cenu 105 km. 
 
navazujici spojeni mezi velkymi mesty obvykle kazdych 30 minut a
jen vyjimecne nejake zpozdeni.
 
Ano, tohle jsou silne stranky svycarskych zeleznic, a tim se lisi treba i od 
nemeckych. 
 
nezkousel jsem jen tamni provoz kolem vikendu, ale nepredpokladam, ze by
hrozily kazdy tyden pravidelne precpane vlaky a vymluvy pruvodcich, ze CD 
nemaji dost vagonu :(
 
Haha! Co okolo vikendu! Kazdy den jsou vlaky narvane k prasknuti! Napr. 
Curych-Bern (ci Bern-Curych, to je jedno) v ranni spicce kolem 8. hodiny, 
nebo odpoledne kolem 17., kdo prijde minutu pred odjezdem (jako chodivam ja), 
tak si nesedne. Leda na schody. A i ty jsou uz kolikrat obsazene :)   A co 
teprv kdyz jedou vojaci s velkyma puskama. To abys mel i strach... 
 
na druhou stranu kupni sila svycaru je porad mnohem 
vyssi, nez cechu. je to myslim poznat i na tom, ze dobra polovina
svycarskych vagonu jsou 1. trida, tzn. jeste drazsi, nez pises. 
 
Zpravidla tretina vlaku je 1. trida - ZH-BE mozna trochu vic, ale taky obcas 
plna. 
 
alfi
 
dema.

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]