Tipy
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: Alfi (taky si v praci hrajete?) on 'Tipy'
Cas: Pa 17.10.2008 22:22.43
Titulek: Re: ceske drahy

                                                                                 
cauec, 
 
Nekoupi, no jo, nekoupi. Co nadelas. Podobnou nabidku snad ani uz zadna jina
evropska zeleznice nema (a vetsina jich nikdy nemela). Pruvodci budou mit 
jiste radost, protoze pocitani kilometru je jedna z nejtezsich veci, ktere 
museji delat :)
 
to verim :) princip rucniho (ne)pocitani kilometru se ale da zmenit i bez 
takhle drsneho zdrazovani, ne? (jde mi o cenu, ne o pocitani)
 
Curych - Basilej. 105 km. 31 Fr tj. asi 495 Kc; u CD tato vzdalenost 134 Kc.
Curych - Zeneva.  332 km. 80 Fr tj. asi 1275 Kc; u CD nove 407 Kc.
Neboli prostor pro dalsi upravy cen tam jeste je... :-)
 
Sitova jizdenka: ve Svycarsku za 3100 Fr (tedy temer 50 tis Kc);
u CD za 21000 Kc. Navic u CD jde o 1. tridu (ve Svycarsku za 4850Fr),
ovsem zato je ve Svycarsku v cene i doprava temer vsemi lodmi a autobusy, 
jakoz i vsechny MHD. Druha sitova ve stejne domacnosti stoji o 
tisicovku mene, tedy 2100 Fr. (Sitova jizdenka v Nemecku stoji 3500 euro.) 
 
In-zakaznik, tedy 25% sleva, bude stat 990 Kc na tri roky. (Je ponekud
pitome, 
ze se nenabizi na kratsi dobu, treba na mesic nebo na rok.) Svycarska karta 
na 50% slevu na tri roky prijde na 350 Fr (cca 5580 Kc). Nemecka karta na
25% slevu stoji 55 euro rocne.
dema.
 
tech zeleznic muzu srovnavat nekolik. z tech, co znam osobne, asi nejlepsi 
prave ty svycarske a holandske, nejhorsi naopak turecke. k te svycarske - 
vyrazne vyssi - cene ti ale chybi popis sluzeb: kvalitni vagony na vsech IC 
trasach (vcetne hodne luxusnich vagonu 2. tridy v ICE vlacich, bez extra 
priplatku), navazujici spojeni mezi velkymi mesty obvykle kazdych 30 minut a 
jen vyjimecne nejake zpozdeni. o tom si u nas muzeme nechat jen zdat. 
nezkousel jsem jen tamni provoz kolem vikendu, ale nepredpokladam, ze by
hrozily kazdy tyden pravidelne precpane vlaky a vymluvy pruvodcich, ze CD 
nemaji dost vagonu :( na druhou stranu kupni sila svycaru je porad mnohem 
vyssi, nez cechu. je to myslim poznat i na tom, ze dobra polovina svycarskych 
vagonu jsou 1. trida, tzn. jeste drazsi, nez pises. 
 
nejhorsi na tom je, ze ani po takovem zdrazovani se uroven sluzeb CD nijak
nezlepsi, vlaku nebude jezdit vic, ani nebudou delsi. mozna jedine, co se od 
noveho roku zmeni tak bude, ze moje trasa bude diky stavbe koridoru zase o 
par minut kratsi. ale koridor pokud vim nefinancujou ceske drahy. 
 
 
alfi

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]