Koudink
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: #Aggregator# (at your service)
Cas: Ct 27.04.2000 19:10.48
Titulek: April 2000 (2)

                                                                                 
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: xyster () on 'Koudink'
Date:      Thu 27.4.2000 19:10.48
Title:     Re: rand(om)
 
k dispozici) a uvidis, ze tahle odchylka asi nebude moc velka ;-)
no ... nebude :)
 Krome toho tenhle problem (RAND_MAX neni delitelny upto) se projevi i pri 
pocitani delenim (upto*rand())/(RAND_MAX+1), protoze tam se zase
zaokrouhluje 
a tudiz ty cislice taky nemaji uplne stejnou pravdepodobnost. (viz stejny 
pripad jako nahore, tj. RAND_MAX=9, upto=8)
Ale ten algoritmus presne tohle resi ... zahazovanim tech nah. cisel, ktere 
presahujou nejvetsi soudelne.
 
 Samozrejme pri vetsich narocich na "nahodnost" je to nepouzitelne, ale tam
je IMHO stejne lepsi pouzit celkove neco lepsiho. 
Co lepsiho ? Jtejne tam budes muset resit tenhle pripad, (pokud ti zajimaji 
cisla do urcite hodnoty) a pokud tam tu chybu udelas ...
Na rozhodovani, jaka mi 
prijde v Tetrisu kosticka, je to naprosto postacujici. :-) 
Ja byl vzdychy presvedcenej, ze v tetrisu se vzdy systematicky vyhledava ta 
kosticka, ktera se prave nejmin hodi ... 
 
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 Kdo neumi, cumi
:)
Xyster
-=:_:=-
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: xyster () on 'Koudink'
Date:      Thu 27.4.2000 19:11.59
Title:     Re: Sikovna funkcicka, muze se hodit...
 
      RAND_MAX = 2147483647 = 0x7FFFFFFF
      RAND_MAX+1 = 2147483648u = 0x80000000 = -2147483648
      -(RAND_MAX+1) = -2147483648 = 0x80000000
 
 Nerucim za naprostou presnost, ale princip je snad jasny ?
Hmm ... proste doplnkovy kod ? 
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 Kdo neumi, cumi
(a ted si nejsem jistej, jestli se to tak opravdu menuje ... )
Xyster
-=:_:=-
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: xyster () on 'Koudink'
Date:      Thu 27.4.2000 19:17.40
Title:     Re: Lvaluable Subroutines
 
     Nocni mury zacinajicich programatoru obcas ozivaji. Jak dlouho trvalo, 
nez se kazde programatorske embryo naucilo, ze funkci nejde nic priradit?!
Proste je to nesmysl!!! :))
No ... v C++ to snad jde (vratim referenci, te muzu prirazovat ...
a v c staci vratit ukazatel a ten dereferencovat ( *(a())=10; )
.. ale nevim jiste, zda jsem pochopil problem ... 
 
                                                   Tuttle
Xyster
-=:_:=-
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: Tuttle (Nadeje je pilir sveta !) on 'Koudink'
Date:      Thu 27.4.2000 20:53.55
Title:     cscope
 
 
     Doporucuji pozornosti kolegu programatoru vyborny pocin firmy SCO:
uvolneni vynikajiciho "browseru C(++) kodu" cscope do BSD licence (ta je 
udajne jeste benevolentnejsi nez opevovana GPL).
     URL je http://cscope.sourceforge.net/
 
     Po spusteni si cscope bleskove (aspon na Athlonu 500:) ) udela a ulozi 
binarni krizovou databazi symbolu ze vsech zdrojakovych (defaultne .c a .h) 
souboru v aktualnim adresari (tento soubor cscope.out zdrojaku BBSky ma asi 
900KB :) ). Pak zobrazi "menu" a vy mate vicero moznosti jak ve svych 
zdrojacich vyhledavat a po stisku horke klavesy hned editovat. Vazne to 
zkuste, je to cupr vec. :) 
 
     Sam jsem si podobny programek nedavno delal, sice mi vyhovoval, ale 
kvalit cscope nedosahoval. Umel vsak neco, co cscope neumi. Zobrazoval seznam 
moznosti uz behem vytukavani casti identifikatoru s moznosti hned zmacknout 
horkou klavesu pro editaci. Doufam, ze se o tuto schopnost brzo rozsiri i 
cscope, protoze nutnost vytukat cely nazev symbolu a teprve po odeslani bez 
historie zjistit, ze je tam preklep, je dost neprijemna.
 
                                                   Tuttle
 
                                    Nobody expects the Spanish Inquisition!!!
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: dabel (maly, ale sikovny dablik) on 'Koudink'
Date:      Fri 28.4.2000 1:10.25
Title:     Re: Lvaluable Subroutines
 
Zdravim 
 
 Priznam se ze jsem ten clanek necetl. Ale netyka se to jen novych verzi napr 
takova funkce substr taje zajimava ;-)
 
 substr($a,5)=$b; #vlozi $b na patou pozici $a
 
 a to uz pekne dlouho .. jde o logiku jazyka zeno. Pristup se mi libi. Proc se 
hloupe omezovat na funkce a ostatni? .. v c++ existuji taky moznosti 
pretizenifci napr operator =, tak proc ne v perlu?
 
 
                                    dabel
 
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: podles (zero chance) on 'Koudink'
Date:      Fri 28.4.2000 12:31.50
Title:     demen(ta)ce
 
Mozna jo, ale RAND_MAX + 1.0 bude tezko -RAND_MAX. Nebo se pletu?
 
 Na Linuxu:
      RAND_MAX = 2147483647 = 0x7FFFFFFF
      RAND_MAX+1 = 2147483648u = 0x80000000 = -2147483648
      -(RAND_MAX+1) = -2147483648 = 0x80000000
 
 Nerucim za naprostou presnost, ale princip je snad jasny ?
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 
Jojo, jasny, ale ja jsem psal RAND_MAX + 1.0, a to by snad nemelo byt 
totez, co RAND_MAX + 1. No ja nevim, ja nejsem zadny programator. 
 
 Ja sice jsem programator, ale taky jsem blbec a toho 1.0 jsem si nevsiml :-(
 V takovem pripade mas pravdu...
 
dema.
 
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 Kdo neumi, cumi
 
<=====================================8<=====================================>
Posted By: podles (zero chance) on 'Koudink'
Date:      Fri 28.4.2000 12:34.15
Title:     Re: rand(om)
 
 
 Samozrejme pri vetsich narocich na "nahodnost" je to nepouzitelne, ale
tam
je IMHO stejne lepsi pouzit celkove neco lepsiho. 
Co lepsiho ? Jtejne tam budes muset resit tenhle pripad, (pokud ti zajimaji 
cisla do urcite hodnoty) a pokud tam tu chybu udelas ...
 
 Tim "lepsim" jsem myslel cely generator
 
Na rozhodovani, jaka mi 
prijde v Tetrisu kosticka, je to naprosto postacujici. :-) 
Ja byl vzdychy presvedcenej, ze v tetrisu se vzdy systematicky vyhledava ta 
kosticka, ktera se prave nejmin hodi ... 
 
 A sakra, na to jsem zapomel ;-)
 
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 Kdo neumi, cumi
:)
Xyster
-=:_:=-
 
 Kdo umi, umi                             Podlesh
 Kdo neumi, cumi

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]