BUDTE ZDRAVI
Thanat efektne oznamoval svuj prichod: ,,Vzduch se zavlnil a objevily se
dvere'' a ja jsem myslel, ze se hraje Fantasie :-))) ).
Ja si jen odskocil na chvili od kompu a pak jsem pouze vyuzil vyhod roomu
Fantasie ;-))
Ukazalo se, ze Thanat nezna pravidla DrD a asi prave proto byl velmi
dobry PJ - tak krasne jsem si uz dlouho nezahral (jako hrac asi nikdy v
zivote). Jelikoz pravidla DrD nezna, tak se jimi nemuze slepe ridit - to je
ta
vyhoda oproti klasickemu DrD.
Oooo dekuji. Od pravidel DrD znam minimalne obalku, ale takove veci, ze
sah je jeden metr (stejne mam radsi anglicke miry .. stopy, palce, yardy
atd.), to jsem se dozvedel teprve vcera. Ja bych rek, ze to nejsou uplne
pravdila, ale spis doporuceni. Neco jde vyresit mnohem lepe intuici a
predstavou nez nejakym hazenim kostkou o padesati stranach :-)
Timhle zpusobem se bohuzel tezko da hrat gladiatorske Doupe, protoze
ten,
kdo prohraje, bude protestovat : proc jsi jim udelil mensi zraneni nez nam?
apod. Podobna nevyhoda by se v mnohem mensi mire mohla vyskytnout i v jinem
DrD, nez gladiatorskem. Ale muj sen je hrat to s lidmi, kterym jde
vic o hru, nez o to, zda vyhrajou (verim, ze k takovym lidem taky patrim) -
a
potom tato nevyhoda odpada.
Pokud hrac nechce hrat, ale jenom se porad hadat, tak mu nepomuze ani
rana do hlavy (jeho postave i jemu).
Dalsi podstatnou nevyhodou je to, ze jak uspech utoku (mecem) a mira
zraneni, tak uspech kouzla je vec, kterou je obtizne urcit intuitivne.
Nesouhlasim. Zraneni napr. oblibenym fajrboolem je hodne neprijemne a
jeho velikost se da urcit i bez nejakych tabulek. Staci si predstavit kouli
ohne (nebo kulovy blesk .. ten spis), ktera na vas leti, a pokud nenosite
azbestove spodni pradlo, tak usetrite praci krematoriu. Mensi blesk zpusobi
mensi popaleniny a sok, vetsi vas na miste zabije. Takove veci jako vypaleni
peti modrych blesku do kurete a to stale beha po dvore a snazi se vas uklovat
neuznavam :-)
Kdyby se tyto nevyhody ukazaly jako zavaz~ne, tak by se snad v krajnim
pripade mohly tyto problematicke veci resit podle pravidel (napadl mi krasny
system sjednocujici unavu, zraneni a megenergii), ale lepsi je vystacit s
predstavivosti pana jeskyne.
Kouzleni a unava. To je nejvetsi problem. Ale i to se da vyresit odhadem.
Mag je na nejake urovni znalosti, zkusenosti atd. Cim vice toho umi, a cim
lepe, tim mensi je unava pri seslani nejake mensi pohromy (treba srovnani
mesta s hladinou more). Zavisi to pouze a jen na dohode mezi hracem a PJ (PJ
ma samozrejme rozhodujici hlas). Uz sam nazev roomu (Fantasie) napovida, ze
tady jde o predstavivost .... a chut hrat (a hrat si).
Vyhody teto hry
O velmi vyznamnych vyhodach jsem uz psal, ale jeste jednu zminim: hra
odsejpa uzasne rychle. V klasickem (ja tomu rikam ,,klimovske'') DrD nez to
nahazite, nez spoctete bonusy a postihy, i nez nahazite postavu ... to
hrozne
dlouho trva.
Ve Fantasii staci rict: "Mam Blazniveho Humos~e. Je mu 105 let a jezdi na
koleckovem kresle. V kazde ruce trima obourucni valecnou sekeru a nedoslycha
(So? So to z~ika?)." (viz Zajimave casy od Terryho Pracheta :-)) ). A uz se
muze zacit dobrodruzstvi..... treba okradani pocestnych ... treba.
Kouzlo Fantasie
Prece jenom musim uznat, ze to, jak si ve Fantasii dela kazdy co chce,
Nedela si kazdy co chce. Jsou tu urcita omezeni, ale clovek se v nich
dokaze pohybovat tak, aby to vypadalo, ze zadna omezeni nejsou. Jde jen o
dokonale zvladnuti schopnosti sve postavy.
vyse) mi pripada dovolit to, ale zcela jasne stanovit, ze PJ k tomu muze
rict ,,Tak to ne!'' Napriklad hrac smi rict ,,Jdu k jednomu z nepratel a
useknu mu hlavu'', ale PJ muze odpovedet ,,jenom jsi ho zranil'', nebo
,,Uhnul a usekl ti ruku.''. Pokud jsou hraci umirneni v tom, co svym
postavam
chteji dovolit, tak PJ takove opravy nebude muset delat skoro nikdy a to
kouzlo Fantazie tim bude zachovano.
Kdo neni umirneny, ten zemre :-))
Ted Vas pobavim
Recnil jsem dost dlouho, ted Vam povim, co se pri dnesni hre s
Thanatem stalo. Tak jsem odpocival, hranicar spal. Doslo ke stretu s nejakym
kouzelnikem, ktery tam prisel, bohuzel to byl mistr iluzi. Tak jsem
Tkac iluzi Milamber. Pokud tohle cte Svava, tak se musi smat. Moc dobre
vi, co je Milamber zac :-))
hranicare
vzbudil. Pekne nam zatopil (obrazne i doslova :-) ale ohen nas
nezranil). Dlouhou chvili jsme s hranicarem (nejdriv spolu, pak jsme se
rozdelili) prekonavali nejruznejsi nastrahy (mj. zmizeni celeho tabora).
Potom
kouzelnik usoudil, ze nas potrapil dost (nebo uz se kouzlenim vycerpal?),
tak
se najedou tabor objevil. Hranicar spal, coz mi sokovalo.
Kdyz tedy vsechno vyslo najevo, byl jsem dost prekvapenej, ze ten
dracek byl jenom iluze (docela jsem se ho bal, ale pak jsem si ho ochocil).
Tak jsem si rikal, to me ten kouzelnik dobehl.
Kdyz byla hotova vecere, sel jsem vzbudit hranicare a povidam: proc jsi
sel spat, misto abys mi hledal? A von ,,Co? Kdy?'' Tak povidam ,,jak jsme
potkali toho draka ... '' ,,Jakyho draka?'' No proste, celou dobu jsem mel
po
boku jenom iluzi hranicare, zatimco hranicar tvrde spal.
Milamber je postava mocna a proto malo pouzivana. Ale kdyz uz ho vytahnu
na svetlo bozi, tak rad skadlim hrace. Pripravim pro ne libovolnou iluzi
(skoro libovolnou) a necham je, at si ji proziji po svem. At delaji co umi. A
pokud jim neco nevyjde, tak sice v iluzi zemrou, ale postava prezije (ovsem
to jsou iluze, ktere nemaji primarni ukol zabit.....). A pokud se sejdou
Milamber a Sionne, to se teprve deji veci :-))
Pavel J.
Thanatos
Nikdy nic nikdo nema miti za definitivni.....
|