Hriste
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: thanat (Errare humanum est.) on 'Hriste'
Cas: Ut 30.3.1999 8:07.21
Titulek: Re: DrD - Fantasie

                                                                                 
     BUDTE ZDRAVI
 
Thanat efektne oznamoval svuj prichod: ,,Vzduch se zavlnil a objevily se 
dvere'' a ja jsem myslel, ze se hraje Fantasie :-))) ). 
 
 
     Ja si jen odskocil na chvili od kompu a pak jsem pouze vyuzil vyhod roomu 
Fantasie ;-))
 
 
     Ukazalo se, ze Thanat nezna pravidla DrD a asi prave proto byl velmi 
dobry PJ - tak krasne jsem si uz dlouho nezahral (jako hrac asi nikdy v 
zivote). Jelikoz pravidla DrD nezna, tak se jimi nemuze slepe ridit - to je
ta 
vyhoda oproti klasickemu DrD.
 
     
     Oooo dekuji. Od pravidel DrD znam minimalne obalku, ale takove veci, ze 
sah je jeden metr (stejne mam radsi anglicke miry .. stopy, palce, yardy 
atd.), to jsem se dozvedel teprve vcera. Ja bych rek, ze to nejsou uplne 
pravdila, ale spis doporuceni. Neco jde vyresit mnohem lepe intuici a 
predstavou nez nejakym hazenim kostkou o padesati stranach :-) 
 
 
 
     Timhle zpusobem se bohuzel tezko da hrat gladiatorske Doupe, protoze
ten, 
kdo prohraje, bude protestovat : proc jsi jim udelil mensi zraneni nez nam? 
apod. Podobna nevyhoda by se v mnohem mensi mire mohla vyskytnout i v jinem 
DrD, nez gladiatorskem. Ale muj sen je hrat to s lidmi, kterym jde 
vic o hru, nez o to, zda vyhrajou (verim, ze k takovym lidem taky patrim) -
a 
potom tato nevyhoda odpada.
 
 
     Pokud hrac nechce hrat, ale jenom se porad hadat, tak mu nepomuze ani 
rana do hlavy (jeho postave i jemu).
 
 
 
    Dalsi podstatnou nevyhodou je to, ze jak uspech utoku (mecem) a mira 
zraneni, tak uspech kouzla je vec, kterou je obtizne urcit intuitivne. 
 
 
     Nesouhlasim. Zraneni napr. oblibenym fajrboolem je hodne neprijemne a 
jeho velikost se da urcit i bez nejakych tabulek. Staci si predstavit kouli 
ohne (nebo kulovy blesk .. ten spis), ktera na vas leti, a pokud nenosite 
azbestove spodni pradlo, tak usetrite praci krematoriu. Mensi blesk zpusobi 
mensi popaleniny a sok, vetsi vas na miste zabije. Takove veci jako vypaleni 
peti modrych blesku do kurete a to stale beha po dvore a snazi se vas uklovat 
neuznavam :-) 
 
 
 
     Kdyby se tyto nevyhody ukazaly jako zavaz~ne, tak by se snad v krajnim 
pripade mohly tyto problematicke veci resit podle pravidel (napadl mi krasny
 
system sjednocujici unavu, zraneni a megenergii), ale lepsi je vystacit s 
predstavivosti pana jeskyne.
 
 
     Kouzleni a unava. To je nejvetsi problem. Ale i to se da vyresit odhadem. 
Mag je na nejake urovni znalosti, zkusenosti atd. Cim vice toho umi, a cim 
lepe, tim mensi je unava pri seslani nejake mensi pohromy (treba srovnani 
mesta s hladinou more). Zavisi to pouze a jen na dohode mezi hracem a PJ (PJ 
ma samozrejme rozhodujici hlas). Uz sam nazev roomu (Fantasie) napovida, ze 
tady jde o predstavivost .... a chut hrat (a hrat si). 
 
 
 
     Vyhody teto hry
 
     O velmi vyznamnych vyhodach jsem uz psal, ale jeste jednu zminim: hra 
odsejpa uzasne rychle. V klasickem (ja tomu rikam ,,klimovske'') DrD nez to 
nahazite, nez spoctete bonusy a postihy, i nez nahazite postavu ... to
hrozne 
dlouho trva.
 
     
     Ve Fantasii staci rict: "Mam Blazniveho Humos~e. Je mu 105 let a jezdi na 
koleckovem kresle. V kazde ruce trima obourucni valecnou sekeru a nedoslycha 
(So? So to z~ika?)." (viz Zajimave casy od Terryho Pracheta :-)) ). A uz se 
muze zacit dobrodruzstvi..... treba okradani pocestnych ... treba. 
 
 
 
     Kouzlo Fantasie
     
     Prece jenom musim uznat, ze to, jak si ve Fantasii dela kazdy co chce, 
 
 
     Nedela si kazdy co chce. Jsou tu urcita omezeni, ale clovek se v nich 
dokaze pohybovat tak, aby to vypadalo, ze zadna omezeni nejsou. Jde jen o 
dokonale zvladnuti schopnosti sve postavy. 
 
 
vyse) mi pripada dovolit to, ale zcela jasne stanovit, ze PJ k tomu muze 
rict ,,Tak to ne!'' Napriklad hrac smi rict ,,Jdu k jednomu z nepratel  a 
useknu mu hlavu'', ale PJ muze odpovedet ,,jenom jsi ho zranil'', nebo 
,,Uhnul a usekl ti ruku.''. Pokud jsou hraci umirneni v tom, co svym
postavam 
chteji dovolit, tak PJ takove opravy nebude muset delat skoro nikdy a to 
kouzlo Fantazie tim bude zachovano. 
 
 
     Kdo neni umirneny, ten zemre :-))
 
 
 
     Ted Vas pobavim
 
     Recnil jsem dost dlouho, ted Vam povim, co se pri dnesni hre s 
Thanatem stalo. Tak jsem odpocival, hranicar spal. Doslo ke stretu s nejakym
 
kouzelnikem, ktery tam prisel, bohuzel to byl mistr iluzi. Tak jsem
 
 
     Tkac iluzi Milamber. Pokud tohle cte Svava, tak se musi smat. Moc dobre 
vi, co je Milamber zac :-)) 
 
 
hranicare 
vzbudil. Pekne nam zatopil (obrazne i doslova :-) ale ohen nas 
nezranil). Dlouhou chvili jsme s hranicarem (nejdriv spolu, pak jsme se 
rozdelili) prekonavali nejruznejsi nastrahy (mj. zmizeni celeho tabora).
Potom 
kouzelnik usoudil, ze nas potrapil dost (nebo uz se kouzlenim vycerpal?),
tak 
se najedou tabor objevil. Hranicar spal, coz mi sokovalo. 
     Kdyz tedy vsechno vyslo najevo, byl jsem dost prekvapenej, ze ten 
dracek byl jenom iluze (docela jsem se ho bal, ale pak jsem si ho ochocil). 
Tak jsem si rikal, to me ten kouzelnik dobehl.      
     Kdyz byla hotova vecere, sel jsem vzbudit hranicare a povidam: proc jsi
 
sel spat, misto abys mi hledal? A von ,,Co? Kdy?'' Tak povidam ,,jak jsme 
potkali toho draka ... '' ,,Jakyho draka?'' No proste, celou dobu jsem mel
po 
boku jenom iluzi hranicare, zatimco hranicar tvrde spal.
 
 
 
     Milamber je postava mocna a proto malo pouzivana. Ale kdyz uz ho vytahnu 
na svetlo bozi, tak rad skadlim hrace. Pripravim pro ne libovolnou iluzi 
(skoro libovolnou) a necham je, at si ji proziji po svem. At delaji co umi. A 
pokud jim neco nevyjde, tak sice v iluzi zemrou, ale postava prezije (ovsem 
to jsou iluze, ktere nemaji primarni ukol zabit.....). A pokud se sejdou 
Milamber a Sionne, to se teprve deji veci :-))
 
 
 
Pavel J. 
 
 
                                                    Thanatos
 
            Nikdy nic nikdo nema miti za definitivni.....

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]