Hriste
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: Radoomek (No woman No cry !) on 'Hriste'
Cas: Ct Jul 2 09:49:36 1998
Titulek: Pravidla MACHACKA

                                                                                 
  >>>Pravidla hry machacek, oblibeneho to traveni casu.<<<
 
  Pravidla budu psat obecne. Co je uvedene v kulate zavorce patri k pocitacove 
  mutaci machacka zde na Piskovisti (a mozna i jinde). 
 
Nutne rekvizity: 2 kostky s 6 stranami (1-6) ... ovsem necinknute:)
                 minimalne 2 hraci
                 (pocitac, telnet, chat, spoluhraci, klavesnice ...)
Doporucene rekvizity: lahev alkoholickeho napoje (hraji se dve varianty 1. s 
                      dobrym vinem, ktere se kazdy snazi vycucnout a proto i 
                      treba umyslne sidi a riskuje vic nez je normalni; 2. se 
                      silne alkoholickym zabijecem bakterii, kteryzto sice 
                      uvede do nalady, ale kdo by ho chtel pit vickrat nez je 
                      nutne, ze?:)
                    - lze nahradit vodou ...:) (dop. je 1/2deci na prohru) 
 
PRINCIP HRY:
  Pomoci mimiky a jinych figlu presvedcit soupere, ze Ti prave padlo tolik 
  kolik hlasis. Pripadne ... presvedcit ho ze kdyz nahodou nelzes, tak ze 
  lzes:) 
 
SYSTEM HRY:
  Spoluhraci se dohodnou jakou variantu hry budou hrat. Zda budou hrat 
machacka zakryteho (/play 2), nebo machacka s jednou kostkou odkrytou
(/play 1) Pote si domluvi poradi (nejlepe podle poradi v /whoin) v jakem budou 
hrat.  Hazi se dvemi kostkami (prikaz /roll). Pote se pripadne ukaze jedna 
kostka a druhou si clovik schova rukou. Na kazde kostce padne cifra od 1 do 6. 
Cislo se cte zcela bezne. Tj. na prvni kostce padne treba 3 a na druhe 5. Pak 
se cislo cte 35, nebo 53. To ktere cislo si hrac vybere zalezi na nem. Pote se 
nakloni k souperi a nahlasi "kolik hodil". Zde se dostavame k vlastnimu taji 
machacka. Protoze nejsou videt obe kostky, muze hlasici clovik lhat. Muze 
nahlasit vyssi nebo nizsi cislo, nez skutecne hodil. 
  Ptate se proc? ... to je dobre. Jde o to, ze kdyz nasledujici hrac "vezme" 
predhracovi to cislo ktere hlasi, je povinen ho prehodit. Pokud se mu to 
nepovede, tak prohraje. Nasledujici hrac se proto musi snazit, aby odhalil 
pripady, kdy predhrac lze. Kdyz to odhali, tj. "nevezme", tak predhrac je 
povinen ukazat kolik hodil (/show nebo jen /s). Pokud lhal, tak prohral [a 
treba pije 70% koralku], pokud nelhal, tak prohral nasledujici hrac [ten co 
neveril] a pak pije nasledovac.
Poz: Prehozeni znamena, ze cislo ktere nahlasi musi byt vyssi [muze samozrejme 
     lhat ...] nez vzal svemu predhraci. Jedinou vyjimkou je machacek (viz
     dale), kde machacek lze prehodit jinym machackem [ale ovsem nicim 
     jinym:))] 
 
VE ZKRATCE:  Hodi se kostkama, nahlasi se cislo; Nasledovac bud veri, nebo 
neveri. Pokud veri, tak musi prehodit, pokud neveri, tak se odkryvaji kostky 
a zalezi zda hrac lhal nebo ne. Pokud lhal, prohral (byl odhalen), pokud 
nelhal, prohral nasledovac.
 
HODNOTY KOMBINACI:
Normalni kombinace: 13 14 15 16 23 24 25 26 31 32 34 35 36 41 42 43 45 46 51 
(serazeno dle hodnot)  52 53 54 56 61 62 63 64 65  
 
Zvlastni kombinace: 11 22 33 44 55   ... jsou zvane indiani. Tj hlasi se jeden 
   az sest indianu; indiani jsou vyssi nez 65;
 - v nekterych pripadech (clovek chce byt hodny, nebo nemusi prehazovat nic 
   vysokeho lze cist tyto kombinace tez normalne: 11 je jedenact, 22 je 
   dvacetdve, atd. Potom jsou hodnotove na normalni pozici mezi normalnimi 
   kombinacemi ... 
 
Specielni kombinace: 12               ... se zve machacek. Je to nejvyssi 
   mozna kombinace ve hre. Lze ji prehodit cokoli, vcetne jineho machacka.
 - Pokud chce byt clovek hodny, muze to cist i jako dvacet jedna nebo dvanact
 
VE ZKRATCE HRA NA POCITACI (NA PISKOVISTATKU NASEM MILOVANEM:)
Prihlaseni do hry:       /play x   ... kde x je pocet zakrytych kostek (1, 2)
Vrh kostkami:            /roll
Ukazani hozenych kostek: /show nebo jen /s
Poradi hracu dle:        /whoin
Pokud clovek prohraje, tak alkohol je nahrazen zmenou jmena. Obvykle:
Radoomek (0 proher), Rad_1 (1 prohra), Rad_18 (18 proher) ...
Zmena jmena:             /n novy_jmeno
 
Pokud je neco nejasneho majlnete mi at to sem mohu doplnit. S pozdravem SO 
Radoomek. 
 
IMHOwgh          \/ *                         *                         * *
  *      Jsem RadOOmek *           *                   *        *
      *          ^^   Tedy aspon si to myslim *   *    ... nekdy  *
  * a nekdy taky ne       *  Ale jeden vlastne nevi jestli si neco mysli      *
*   ... a tak  *    *        ... mozna ani nejsem *              *
     * A tak se na me prosim nezlobte *        *    *               *
 
* TuttlEdit: exacting *

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]