>>>Pravidla hry machacek, oblibeneho to traveni casu.<<<
Pravidla budu psat obecne. Co je uvedene v kulate zavorce patri k pocitacove
mutaci machacka zde na Piskovisti (a mozna i jinde).
Nutne rekvizity: 2 kostky s 6 stranami (1-6) ... ovsem necinknute:)
minimalne 2 hraci
(pocitac, telnet, chat, spoluhraci, klavesnice ...)
Doporucene rekvizity: lahev alkoholickeho napoje (hraji se dve varianty 1. s
dobrym vinem, ktere se kazdy snazi vycucnout a proto i
treba umyslne sidi a riskuje vic nez je normalni; 2. se
silne alkoholickym zabijecem bakterii, kteryzto sice
uvede do nalady, ale kdo by ho chtel pit vickrat nez je
nutne, ze?:)
- lze nahradit vodou ...:) (dop. je 1/2deci na prohru)
PRINCIP HRY:
Pomoci mimiky a jinych figlu presvedcit soupere, ze Ti prave padlo tolik
kolik hlasis. Pripadne ... presvedcit ho ze kdyz nahodou nelzes, tak ze
lzes:)
SYSTEM HRY:
Spoluhraci se dohodnou jakou variantu hry budou hrat. Zda budou hrat
machacka zakryteho (/play 2), nebo machacka s jednou kostkou odkrytou
(/play 1) Pote si domluvi poradi (nejlepe podle poradi v /whoin) v jakem budou
hrat. Hazi se dvemi kostkami (prikaz /roll). Pote se pripadne ukaze jedna
kostka a druhou si clovik schova rukou. Na kazde kostce padne cifra od 1 do 6.
Cislo se cte zcela bezne. Tj. na prvni kostce padne treba 3 a na druhe 5. Pak
se cislo cte 35, nebo 53. To ktere cislo si hrac vybere zalezi na nem. Pote se
nakloni k souperi a nahlasi "kolik hodil". Zde se dostavame k vlastnimu taji
machacka. Protoze nejsou videt obe kostky, muze hlasici clovik lhat. Muze
nahlasit vyssi nebo nizsi cislo, nez skutecne hodil.
Ptate se proc? ... to je dobre. Jde o to, ze kdyz nasledujici hrac "vezme"
predhracovi to cislo ktere hlasi, je povinen ho prehodit. Pokud se mu to
nepovede, tak prohraje. Nasledujici hrac se proto musi snazit, aby odhalil
pripady, kdy predhrac lze. Kdyz to odhali, tj. "nevezme", tak predhrac je
povinen ukazat kolik hodil (/show nebo jen /s). Pokud lhal, tak prohral [a
treba pije 70% koralku], pokud nelhal, tak prohral nasledujici hrac [ten co
neveril] a pak pije nasledovac.
Poz: Prehozeni znamena, ze cislo ktere nahlasi musi byt vyssi [muze samozrejme
lhat ...] nez vzal svemu predhraci. Jedinou vyjimkou je machacek (viz
dale), kde machacek lze prehodit jinym machackem [ale ovsem nicim
jinym:))]
VE ZKRATCE: Hodi se kostkama, nahlasi se cislo; Nasledovac bud veri, nebo
neveri. Pokud veri, tak musi prehodit, pokud neveri, tak se odkryvaji kostky
a zalezi zda hrac lhal nebo ne. Pokud lhal, prohral (byl odhalen), pokud
nelhal, prohral nasledovac.
HODNOTY KOMBINACI:
Normalni kombinace: 13 14 15 16 23 24 25 26 31 32 34 35 36 41 42 43 45 46 51
(serazeno dle hodnot) 52 53 54 56 61 62 63 64 65
Zvlastni kombinace: 11 22 33 44 55 ... jsou zvane indiani. Tj hlasi se jeden
az sest indianu; indiani jsou vyssi nez 65;
- v nekterych pripadech (clovek chce byt hodny, nebo nemusi prehazovat nic
vysokeho lze cist tyto kombinace tez normalne: 11 je jedenact, 22 je
dvacetdve, atd. Potom jsou hodnotove na normalni pozici mezi normalnimi
kombinacemi ...
Specielni kombinace: 12 ... se zve machacek. Je to nejvyssi
mozna kombinace ve hre. Lze ji prehodit cokoli, vcetne jineho machacka.
- Pokud chce byt clovek hodny, muze to cist i jako dvacet jedna nebo dvanact
VE ZKRATCE HRA NA POCITACI (NA PISKOVISTATKU NASEM MILOVANEM:)
Prihlaseni do hry: /play x ... kde x je pocet zakrytych kostek (1, 2)
Vrh kostkami: /roll
Ukazani hozenych kostek: /show nebo jen /s
Poradi hracu dle: /whoin
Pokud clovek prohraje, tak alkohol je nahrazen zmenou jmena. Obvykle:
Radoomek (0 proher), Rad_1 (1 prohra), Rad_18 (18 proher) ...
Zmena jmena: /n novy_jmeno
Pokud je neco nejasneho majlnete mi at to sem mohu doplnit. S pozdravem SO
Radoomek.
IMHOwgh \/ * * * *
* Jsem RadOOmek * * * *
* ^^ Tedy aspon si to myslim * * ... nekdy *
* a nekdy taky ne * Ale jeden vlastne nevi jestli si neco mysli *
* ... a tak * * ... mozna ani nejsem * *
* A tak se na me prosim nezlobte * * * *
* TuttlEdit: exacting *
|