Hriste
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: Pavel_J (Pavel_J) on 'Hriste'
Cas: St 31.3.1999 16:08.38
Titulek: DrD-Fant (Re: Thanat)

                                                                                 
     Oooo dekuji. Od pravidel DrD znam minimalne obalku, ale takove veci, ze
 
sah je jeden metr (stejne mam radsi anglicke miry .. stopy, palce, yardy 
atd.), to jsem se dozvedel teprve vcera. Ja bych rek, ze to nejsou uplne 
pravdila, ale spis doporuceni. Neco jde vyresit mnohem lepe intuici a 
predstavou nez nejakym hazenim kostkou o padesati stranach :-) 
 
Podle mne neni vubec dulezite, jestli sah je jeden metr, ale to, jak se urcuje 
uspech utoku, schopnosti postav apod.
 
 
kdo prohraje, bude protestovat : proc jsi jim udelil mensi zraneni nez
 
     Pokud hrac nechce hrat, ale jenom se porad hadat, tak mu nepomuze ani 
rana do hlavy (jeho postave i jemu).
 
Pri hre tady na Piskovisti jsem zadne problemy nepozoroval - hral jsem ale
jen Fantasii plus dve ,,neklimovska'' DrD (tak rikam DrD, kdy se drzim 
pravidel co nejmene, vlatne je to prakticky totez co ta hra z meho minuleho 
postu, rikejme ji ,,DrD-Fant'') 
     Ale mam spatne zkusenosti z ruznych her, ktere jsem hraval driv. PJ nas 
nechtel nechat zahynout, takze jsme pri boji meli jenom jeden cil: nasbirat 
co nejvic zkusenosti. Kazdy z nas se snazil postavit tak, aby ten druhy 
nemohl strilet. Ano, takhle absurdni dusledky to ma, kdyz pan jeskyne 
prideluje zkusenosti mechanicky. 
     Veci, ktere velmi pozitivne pusobi proti hadkam, jsou (jednotlive body 
spolu velmi souvisi)
1) ze se za zabijeni nestvur neprideluji zkusenosti automaticky 
2) ze o odileni zkusenosti rozhoduje PJ velmi volne, ne slepe 
3) ze se vubec na zkusenosti nehraje, coz me se ROZHODNE zda lepsi. A jsem 
rad, ze ve vsech hrach na piskovisti tomu tak je 
4) kdyz je malo veci, ktere si hraci muzou zavidet 
5) kdyz je malo hracu 
     Ve hrach na piskovisti jsou tyto podminky splneny, tak se nedivim, ze 
probihaji bez problemu. Tim, ze budeme tyto podminky podporovat, zmirnime na 
minimum nevyhody hry DrD-fant.
 
 
    Dalsi podstatnou nevyhodou je to, ze jak uspech utoku (mecem) a mira 
zraneni, tak uspech kouzla je vec, kterou je obtizne urcit intuitivne. 
 
     Nesouhlasim. Zraneni napr. oblibenym fajrboolem je hodne neprijemne a 
jeho velikost se da urcit i bez nejakych tabulek. Staci si predstavit kouli 
ohne (nebo kulovy blesk .. ten spis), ktera na vas leti, a pokud nenosite 
azbestove spodni pradlo, tak usetrite praci krematoriu. Mensi blesk zpusobi 
mensi popaleniny a sok, vetsi vas na miste zabije. Takove veci jako vypaleni
peti modrych blesku do kurete a to stale beha po dvore a snazi se vas
uklovat 
neuznavam :-) 
 
Jedna z naprosto nesmyslnych veci je, ze v DrD vydrzi valecnik na 10. urovni 
asi tak 20-30krat vetsi zraneni, nez kouzelnik na 1. urovni (plne zdravy 
kouzelnik, ktery se nevymyka rozsahum. Ne kouzelnik, ktery se narodil napr. 
diky kletbe s odolnosti 1). 
     To je zcela nerealne, je to prilis vysoka cena za vyvazenost, kterou to 
ma zarucit. V neklimovskem DrD ma PJ dost prostredku, aby hru vyvazil - aby 
hraci nedostali nic zadarmo, ale mohli uspet a hra je mohla bavit. 
     Mam nekolik dobrych napadu, jak vyresit problemy s tim vznikle.  
    
 
     (Ja se o tomhle, o sile blesku a o magii vubec rozepisu trochu vic, ale 
neni to tak dulezite tema, takze koho to nezajima, tak preskocte k symbolu 
,,&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&''. )
     
     Nasledujici radky jsou muj nazor, ale samozrejme smerodatny bude v kazde 
hre nazor PJ. 
 
      Takze jsme u problemu, ze v DrD zabiji postavu na 1. urovni 1-2 blesky, 
postavu na 10. urovni desitky blesku. Ve skutecnosti (a verim, ze PJ tak hrat 
budou) se zraneni potrebne na zabiti jedne postavy nelisi tolik, jak pisou 
pravidla DrD, takze je tazka, zda jsou to 2 blesky nebo 10. Ja bych to spis 
bral podle postav na 1. urovni, ale z toho plyne, ze 1 modry blesk je neco 
silene velkeho (a to je ten nejslabsi blesk v DrD).  Takze by mela existovat 
mensi ,,jednotka''.
     Me pripada, ze by ale magie mohla mit tu vlastnost, ze na zpusobeni 
stejneho mnozstvi zraneni postave na vyssi urovni bude potreba vic energie 
(unavy kouzelnika apod.). Co si o tom myslite? Ze valecnik-mistr nevydrzi 
desetkrat tolik zraneni, jako valecnik-novacek, to je snad jasne, ale bylo by 
imho velmi divne, aby kouzelnik na urovni, kdy muze snadno zabit nekolik 
valecniku-novacku, byl schopen snadno zabit valecnika-experta. Je to ale 
podobne, jako otazka, zda lukostrelec muze zabit valecnika experta. 
     Moc si s touto otazkou nevim rady, ale myslim si, ze valecnik-mistr vi, 
ze v boji na blizko je uz takrka nepremozitelny, ale zranitelnost lukostrelbou 
je jeho slabou strankou. Z toho bych soudil, ze bude venovat mnohem vetsi 
pozornost vycviku uhybani pred sipy, beh terenem tak, aby nebyl zasazen, 
lecba zraneni sipy apod. 
     A podobne s magii: kdyby tento muj nazor byl spravny, tak (i kdyby 
nebylo faktu, ze magie se nenecha zneuzivat k tomu, aby levne zabila mocnou 
postavu (*) ) tak valecnik vic, ze utok zbrani uz umi vykryvat perfektne, ale 
bleskem ho kazdy dostane, a proto bude delat nejaka cviceni na zvyseni 
odolnosti proti magii.
     Podle me predstavy na tom neni nic nerealneho, ale predstava kazdeho 
cloveka o magii se holt ruzni. Mimochodem : asi jediny zpusob, jak se s timto 
nazorem vyrovnat, je ucit se, jaky je PJ-uv nazor na kouzla podobnym zpusobem 
,jako postava postupne ziskava informace o svete a o tom, jak kouzleni 
funguje.  Muzu o tom napsat vic.
     Poznamka k (*) : podle me predstavy o kouzlech magie JE inteligentni a 
nenecha se zneuzivat. Dokonce i pravidla DrD doporucuji hodne upravovat: 
,,Pokud alchymista rekne astralni sfere >>At se vsem mym nepratelum zlomi 
zbrane, a kdyby to neslo, tak at ani jednou nezasahnou, a kdyby ani to neslo, 
tak ...<< , tak mu automaticky udel fatalni neuspech.'' Musim uznat, ze v 
pravidlech je to na vic mistech, je skoda, ze se tim hraci neridi vic. A je 
dobre, ze ja znam lidi z Piskoviste, s kterymi uz jsem hral, tak ti 
,,upravovat'' nevahaji.
 
 
 
  &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
 
   Cetnost kouzleni
   ======= ========
 
Mag je na nejake urovni znalosti, zkusenosti atd. Cim vice toho umi, a cim 
lepe, tim mensi je unava pri seslani nejake mensi pohromy (treba srovnani 
mesta s hladinou more). 
 
     Thanate, ty jsi ke kouzelnikum prevelice stedry. Pamatujes, jak jsem rekl 
,,Uz jsem toho seslal tolik, ze musim byt unaven?'' a ty jsi odpovedel ,,ne, 
tolik toho nebylo''? 
     Ted jsem sam proti sobe, protoze hraju maga, ale podle filosofie DrD 
(nemusis to delat podle ni, ale me se velmi libi) kouzelnik sesle kouzlo jen 
jednou za cas -  a to v rozhodujicich pripadech, zejmena na nizsich urovnich. 
Ovsem kdyz uz neco sesle, tak to stoji za to a zachranuje to situace, ktere by 
jinak byly velmi zle.      
     Vetsina situaci se vsak musi resit nemagicky. Ty mi ovsem dovolujes 
kouzlit asi podle hesla (kdyz to prezenu) ,,na kazde valecnikovo mavnuti 
zbrani by mel pripadat jeden kouzelnicky blesk''. To jsem hodne prehnal, ale 
ja bych kouzlenikum dovoloval trochu mene. (No, je zase fakt, ze jsem sesilal 
extremne nenarocna kouzla) 
 
     ,,Pouzitelnost'' kouzelniku
     ================ ==========
 
      Je tu ovsem otazka, co ma kouzelnik delat ve zbylych situacich. (Kdyz 
zrovna neni potreba kouzla tak dulezita, aby stala za plytvani drahocennou 
kouzelnikovou energii). 
     Nejspis by toho kouzelnik mel umet dost na to, aby mohl prispivat k akcim 
druziny i jinak nez kouzlenim. Podle pravidel neumi nic moc (krome vyvolani 
pritele), takze na miste PJ bych tento problem resil tak, ze kouzelnik muze 
mit (stejne jako ostatni) nejake (docasne nebo trvale) kouzelne predmety, a 
dale se vyskytne hodne cinnosti, ktere nevyzaduji takovou kvalifikaci, aby je 
kouzelnik nezvladl.
     (Treba kdyz alchymysta odstranuje past a valecnik hlida u otvoru, ze 
ktereho by mohlo neco vylezt, tak muze kouzelnik hlidkovat, aby nekdo neprisel 
odjinud). 
     Navic kouzlenik muze mit znalost jazyku, muze to byt jedina postava v 
druzine ,ktera umi cost a psat, muze mit podstatne vetsi znalosti o dalekych 
zemich, nez jine postavy, muze dobre rozumet spouste jinych veci apod.
 
 
     Cili abych to shrnul: MUJ nazor na magii je, ze by PJ mel ucinit magii 
vzacnou, ovsem mel by take pripravit prostor (coz je ovsem nemaly ukol) pro 
to, aby se kouzelnik mohl na reseni ruznych situaci podilet i jinak nez 
kouzlenim, byt mene nez jine postavy. 
     (Napriklad to hlidkovani je mene kvalifikovana  a mene uzitecna prace, 
nez odstranovani pasti, ale muze pomoci v tom, aby hrac nemel pocit, 
ze krome tech par situaci, kdy kouzli, vlastne nehraje).  
 
 
     Kouzlo Fantasie
     
     Prece jenom musim uznat, ze to, jak si ve Fantasii dela kazdy co
chce, 
 
     Nedela si kazdy co chce. Jsou tu urcita omezeni, ale clovek se v nich 
dokaze pohybovat tak, aby to vypadalo, ze zadna omezeni nejsou. Jde jen o 
dokonale zvladnuti schopnosti sve postavy. 
 
Holt se ve Fantazii jeste moc nevyznam. 
 
Pavel J.

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]