Je vseobecne znamo, ze zeny maji sklon vice nakupovat - zvlaste pak obleceni
(mezi ktere pocitam i boty). Jako nezavisly badatel jsem se ale rozhodl toto
vseobecne povedomi podrobit nezaujatemu zkoumani, jehoz zavery hodlam nyni
predlozit.
V povedene taskarici Caveman se zenska vlastnost dnes zvana
nakupovani odvozuje od praveke zenske role sberacky (nema nic spolecneho z
naberackou na polevku). Dosel jsem k zaveru, ze situace je ale preci jen
slozitejsi. Role sberacky se totiz na nakup obleceni da jen tezko napasovat,
narozdil od nakupu potravin. Ac pristup k celkovemu stylu sberu (nakupu) je v
obou pripadech stejny, motivace je jina.
Hlavni pricinou neutachajiciho shonu po novem obleceni je zakopan predevsim v
rocnich cyklech a v (ted to prijde!) zapominani. Zeny maji totiz fantastickou
vlastnost zcela zapomenout co se v jejich satniku nachazi za obleceni pro dane
rocni obdobi z lonskeho roku. Zatimco muz, kdyz se udela na jare teplo, jde do
skrine a kouka co by tam vytahl s kratkym rukavem a potesen naleza a radostne
znovuobjevuje tricka, kosile a kratke kalhoty z lonskeho roku s ulevou, ze
jeste letost odpadne to umorne nakupovani, zena z vetsi casti zapomene, co, a
ze vubec neco, se v satniku nachazelo loni (a je tam stale) a bezi obhlednout
co by se to dalo sehnat noveho.
Z daneho zaveru je zrejme, ze zeny za nakupy obleceni nemohou a je jim temer
fyziologicky (zde prosim nenarazim na zmenu rozmernu) znemozneno vyuzivat
starsi obleceni.
V teto souvislosti vam vrele nedoporucuji se pokouset jim pripomenout,
ze loni meli velmi hezkou halenku - dostane se vam totiz velmi zarazene
odpovedi, ze nic takoveho prece nemela, v lepsim pripade, ze je to oprane,
nebo ze se to rozpadlo. Zvlastni na tom je, ze jste to jeste rano videli ve
skrini na raminku...
Na obranu zen, je ale na tomto miste treba podotknout dve veci.
1. vyrobci zenskeho obleceni a obuti teto vlastnosti znacne vy-zneuzivaji a
to tak, ze veskere zenske obleceni je neuveritelne drahe, ale pritom znacne
vetche (proste vic nez 3 mesice casto opravu nevydrzi).
2. ze muzi maji naprosto stejny problem, ale v jinem oboru. Napriklad co se
sroubecku tyce. Je totiz mnohem prijemnejsi jit koupit novych 5 sroubku
(potrebujeme jeden) do zelezarstvi, kde si prohledneme novy typ vrtacky a
koukneme jak se zdokonalila kosa, nez se prehrabovat pixlou se srotem. K
prehrabovani pixly s hrebiky se uchylujeme pouze v pripade, ze zelezarstvi z
nejkeho duvodu neni dostupne, coz v dobe Obi, Baumaxu a Hornbachu neni moc
casto.
Covex
|