Dalsi novinkou bude tzv. manipulacni poplatek, coz bude poplatek za
zpozdeni vlaku. "Cestujici se nam vozi v soupravach, ktere se diky jejich
vaze opozduji, navic diky zpozdeni pak nemusi cestujici cekat tak dlouho
na prestupu na dalsi pripoj. Proste jim cas, ktery by jinak travili na
perone nebo v cekarne, prijemne ubiha v teplem kupe. Za tento komfort
bude v nejblizsi dobe zaveden poplatek," rika pan Vyhybka. Kazdy cestujici
tedy bude povinnen zaplatit poplatek umerny delce zpozdeni soupravy.
Tento vyrok kolegy Ing. Vyhybky dementoval Mgr. Svatoslav Jizda PhD, ktery
poukazal na nesmyslnost vyroku prave v tom, ze pripousti existenci
navazujicich spojeni, se kterymi grafikony Ceskych drah absolutne nepocitaji.
Naopak, veskere spoje jsou koncipovany tak, aby odjizdely maximalne pet a
minimalne pul minuty pred prijezdem vlaku, k nemuz by mohl byt
tento spoj potencialnim pripojem.
Jelikoz tento system byl navrhnut velmi flexibilne, umoznuje dokonce i takove
vymozenosti jako je napriklad pruzna zmena odjezdu casu a to jak pozdeji, nez
je uvedeno v grafikonu, vzdy ovsem v uvedenem rozmezi 0,5 az 5 minut pred
prijezdem predchoziho spoje, tak i drive, coz je tez dalsi novinkou mezi
sluzbami cestujici verejnosti. Navic tyto sluzby jsou poskytovany vsem
cestujicim plosne za priplatek pouhych 60%.
-JAV-
|