Generalni reditelstvi Ceskych drah vcera odpoledne zverejnilo obsahlou
studii tykajici se cestovani na trasach patricich CD. Zastupce namestka
reditele pan ing. Alois Vyhybka nam sdelil, ze studie se zabyvala zejmena
opotrebenim souprav, naprav a koleji, specialni cast studie tvorila cast
venovana faktorum, ktere se na opotrebeni podileji nejvic. Nejzavaznejsim
faktorem se ukazali byt sami pasazeri.
"Zjistili jsme, ze cestujici ve vlacich schvalne jedi, cimz pribiraji
znatelne na vaze, s cimz konstrukce vozu nepocita. Nekteri pasazeri se pak
dokonce divi, ze vlak ma zpozdeni a nekteri dokonce zadaji slevu," rekl nam
exkluzivne ing. Vyhybka. CD se zavazaly, ze budou tyto neprijemne faktory
co nejefektivneji snizovat. V planu je tedy zvyseni cen jizdneho pro osoby,
u kterych bude zjistena konzumace potravin behem jizdy. V praxi to bude
vypadat tak, ze vsichni cestujici budou pred a po odjezdu zvazeni a absolutni
hodnotu rozdilu vahy doplati. Absolutni hodnotou se CD chteji pojistit proti
zivlum, ktere by na nich chtely vydelavat a pri jizde hubnout.
Dalsi novinkou bude tzv. manipulacni poplatek, coz bude poplatek za
zpozdeni vlaku. "Cestujici se nam vozi v soupravach, ktere se diky jejich
vaze opozduji, navic diky zpozdeni pak nemusi cestujici cekat tak dlouho
na prestupu na dalsi pripoj. Proste jim cas, ktery by jinak travili na
perone nebo v cekarne, prijemne ubiha v teplem kupe. Za tento komfort
bude v nejblizsi dobe zaveden poplatek," rika pan Vyhybka. Kazdy cestujici
tedy bude povinnen zaplatit poplatek umerny delce zpozdeni soupravy.
Vysledky studie se budou jeste dlouho diskutovat a jiste z nich vzejde
vice podobnych dokonalych reseni, ktere snad konecne prinesou Ceskym draham
kyzeny zisk. Vazeni pratele, vzhuru na peron!
Varvara
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
"Videl jsem andela v tom mramoru a tesal jsem, dokud jsem jej nevysvobodil."
|