2. ze serie postu o tabore ....
Par slov pro uvod pravidla jsou pomerne rozsahla, ale vetsi cast z nich
nepotrebuje radovy hrac znat z pameti. Venujte prosim pozornost predevsim
teto kapitole. Kapitoly BUDOVY a POSTAVY jsou predevsim informativni. Veskere
informace budete kdykoli moci ziskat od sveho vladyky. Jelikoz hra bude
rozsahla doporucuji tuto kapitolu opravdu dukladne procist, abychom zabranili
dohadovani a zbytecneho ptani se.
Pokud se vam bude zdat, ze v pravidlech jsou diry berte v potaz, ze
nektere veci smi vedet jen organizatori, vladykove a nebojove postavy,
kterych se to primo tyka.
Vseobecna pravidla: hraci se musi ridit pokyny organizatoru-vladyku, dale
funguje hierarchie dle popisu postav (viz. nize). Vladyka by vzdy mel mit
prehled, kde zhruba se pohybuji jeho velitele druzin a ti zase by meli
neustale vedet kde maji sve vojaky.
Druziny - Vsichni bojovnici jsou rozdeleni do druzin (5-6 lidi), ktere musi
postupovat pohromade (vyjma povereni - viz. popis vlastnosti velitele
druziny). Druzinici jednotlivych skupin by se meli drzet tak, aby videli vzdy
jineho clena sve druziny. Druziny postupuji vice mene samostatne, pokud
nemaji jiny rozkaz od vladyky.
Prostredky - Vladyka take prideluje velitelum druzin prostredky strany (tzn.
zivoty, zbrane, suroviny), ti je pote dle uvazeni mohou rozdelit do sve
druziny. Velitel druziny muze prostredky hracum i odebirat, coz by ale nemel
delat bezduvodne (za duvod se tu pocita napr. neuposlechnuti rozkazu,
zbabelost, nebezpecna hra atd.).
Dale vladyka muze stejnym zpusobem odebirat prostredky z druziny.
Vymena velitele - Velitele druzin je mozno menit, pokud vice jeho lidi ma
vecne a vazne pripominky. Vzdy o tom vsak musi vedet vladyka strany.
Suroviny - Dulezitou cast hry tvori suroviny. Zakladem je drevo ze ktereho
se stavi; zelezo ze ktereho se vyrabi zbrane a samo sebou nam tu nesmi
chybet zlato ze ktereho se dela politika a vsechno ostatni. Kazda vyse
uvedena surovina ma svou barvu a jedna jednotka bude symbolizovana prouzkem
latky sve barvy (drevo-hnede,zelezo-cervene, zlato-zlute) latky, popr.
Ziskat je budete moci ctyrmi zpusoby.
1. najdete je v hernim poli
2. vygeneruje vam je budova (napr. z dolu ziskate zelezo, z jineho dolu pro
zmenu zlato)
3. koupite, nebo vymenite (jak od kupce, tak od druhe strany)
4. jednoduse je ukradnete nepriteli
Prenaset je ale musi vzdy druzina (ne pouze povereny jednotlivec).
Suroviny se skladuji ve vezi nebo v budove, ktera danou surovinu generuje.
Suroviny, ktere se vygeneruji patri primo vladykovi. Ukradene, nalezene
patri velitelovi druziny, ktera to spachala. Vymenene, nebo koupene zalezi
pouze na dohode.
Stavba - K cemu ze budou vlastne ty suroviny dobre? Bude se z nich
stavet, vyrabet zbrane, obchodovat. Nedilnou casti hry se stava budovani
svych zakladen. Vas prvni krok bude postavit vez, dal budete potrebovat
farmy, doly, kovarny atd. Kazda stavba bude znacena provazem s barevnymi
faborky. (dalsi informace viz. pravidla pro budovani staveb)
Ukoly - V prubehu hry budete moci plnit ukoly, ty vam muze zadat
prakticky jakakoli postava (kupec, korenarka, vladyka). Budou velice
rozmanite, plnit jej muzete ve chvili, kdy nejste vazani zadnym rozkazem. V
pripade, ze ukol je pro jednotlivce musi mit povereni velitele druziny.
Obchod obchodovat muzete prakticky s kymkoli (ano i s nepritelem), pokud mu
mate co nabidnout, nebo od nej ziskat. Pri obchodu rozhoduje hierarchicky
nadrazena postava (vladyka > velitel druziny > vojak), popripade clovek touto
postavou urcen.
Kazdy jednotlivy hrac muze nadale uzavirat obchody dle sveho uvazeni
pouze se svymi prostredky (pridelenymi od velitele strany).
Pro informaci, kazda postava nevojak (napr. kupec) musi za urcite casove
obdobi vykazat nekolik (kolit, to bude vedet pouze on a organizatori)
prodanych nebo ziskanych predmetu/surovin/informaci. Takze mate dostatecne
volny prostor pro smlouvani.
Vyjednavani je tu pro domluvu mezi znepratelenymi stranami, opet rozhoduje
hierarchicky nadrazena postava (vladyka > velitel druziny), popripade clovek
touto postavou urcen.
Jednotlivy vojaci nemaji moznost vyjednavat, pokud k tomu nejsou
specialne urceni.
Poprava pro hrube poruseni pravidel, neustale ignorovani rozkazu a podobne
veci, maji velitele druzin a vladyka moznost prikazat popravu hrace.
Rozhodnuti je nezvratne a s okamzitou platnosti provedeno. Neni potreba aby
vladyka o poprave rozhodoval, pouze by o ni mel byt informovan byt i
dodatecne. V praxi poprava znamena, ze dana postava ten den se hrou konci.
(dalsi den se opet zapojuje).
Extremni reseni muze byt vyrazeni hrace na cely zbytek hry. Toto
rozhodnuti vsak musi provest organizatori a velitele vsech druzin. Vzdy by
byl nutny opravdu vazny duvod napr. ohrozeni zdravi hracu.
Pravidla pro boj: ostri zbrani jsou kridovana, pocita se jasny zasah do
zasahove plochy, ktery bude zretelne videt.
Zasahova plocha je pouze telo a ramena (shora). (sporne zasahy se nevedou,
jakmile je sram od kridy pres platnou zasahovou plochu, je dotycny mrtev). V
pripade dvojzasahu (oba bojovnici se zasahnou ve stejnou chvili) jsou mrtvi
oba. Budte prosim rozumni a nemlatte se do hlavy. Bodani je zakazano.
Jelikoz zakladni zbran je sax, bude nutne dochazet k fyzickym kontaktum mezi
hraci. Zakazany jsou kopy, udery kolenem, pesti a loktem. Je mozno chytat za
ruce (nikdy ne za ostri zbrane), podrazet nohy, paky (nechci zadne zlomene,
nebo vykloubene koncetiny!!) a samozrejme utoky vic lidi na jednoho.
Pokud se vam nekdo bude zdat brutalni organizatori (vladykove) naridi
bozi soud. To bude znamenat, ze jeden z vybranych sermiru a narknuty jedinec
na sebe navleknou zeleznou zbroj, chopi se zeleznych mecu a daji si docela
drsnym zpusobem pres papulu.
Druzina bojuje vzdy pohromade az do posledniho muze (opet vyjma povereni -
viz. popis vlastnosti velitele druziny tento clovek muze opustit bojiste
(posily, varovani atd.)). Ve chvili, kdy je jedna z bojujicich druzin
porazena tzn. vsichni jsou mrtvy (v pripade, ze se stretne vic druzin
najednou, vsichni na jedne strane) ztraci vsichni porazeni zivot (vitezna
strana zivoty neztraci a to ani lide zabiti v boji!). Zasazeni zustanou lezet
na zemi dokud se okolo bojuje.
Porazeni setrvaji na miste 15 minut (od chvile kdy skoncil boj), v pripade,
ze jiz nemaji dalsi zivoty musi dojit do veze pro nove (to mohou udelat i v
pripade, ze jeste zivoty maji, ale pocet zivotu najednou nesmi presahnout
limit postavy). Po uplynuti 15 minut se cela druzina zapojuje opet do hry.
Vitezna strana smi okrast padle, ovsem jedna druzina smi ukoristit pouze
jednu zbran.
Dobyvani veze : utocici strana pritahne pred vez a vyhlasi oblehani, 2 minuty
po vyhlaseni oblehani smi zautocit. Obranci, pokud jsou mrtvi, si smeji brat
zivoty primo z veze kazdy obrance pri obrane veze muze disponovat
dvojnasobnym poctem zivotu nez je jeho standartni pocet. Na oziveni cekaji
pouze 5 minut a mohou se zapojit ihned zpet do boje. Z veze i do veze se smi
strilet z luku. Zatarasy jsou povoleny, ale musi byt minimalne 3 metry od
sten veze. Neni zadny limit, za ktery se vez musi dobyt (tzn. klidne si
muzete dovolit dlouhe oblehani). Vez je zakazano borit. V pripade, ze bude
vez dobyta, automaticky prechazi pod nadvladu vitezu, se vsemi svymi vynosy i
zasobami.
Pokud vez odrazi utok musi obranci minimalne 30 minut zustat u veze (coz se
samozrejme vztahuje pouze na druziny, ktere branili vez) mohou vsak vyslat
posla s poverenim.
Pozn. dobyvani vezi je umyslne maximalne ztizeno, jelikoz v pripade uspechu
dobyvani je zisk ohromny.
Bitva: bitvu vzdy vyhlasuji vladykove, pocita se na 3 strety, do bitvy se
zapojuji vsechny druziny v cele s vladykou. Bojuje se do posledniho muze, zde
neplati povereni (viz. popis vlastnosti velitele druziny). Bitva bude
vyhlasena vzdy s dostatecnym predstihem. Vitez ziskava tolik zivotu, kolik
jich generuje vez jejich strany za den. Porazeni zivoty neztraci! V bitve je
zakazano koristit. (zadne pleneni, pouze znasilnovat prosim)
Pravidla pro budovani staveb: Kazda stavba bude zretelne oznacena a bude u ni
blocek, kam vzdy velitele druzin zapisou cas dobyti. Podle nej se bude
vyhodnocovat, ktera strana ziskava vynos jednotlivych budov za den. Kazda
stavba ma
***** A pozvete upira pres prah vasi duse. ******
Nebudete litovat!
FELDON
|