Wothanburg
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: Feldon (hazarder) on 'Wothanburg'
Cas: Pa 25.6.1999 12:33.52
Titulek: Tabor Wothanburg - PRAVIDLA

                                                                                 
2. ze serie postu o tabore ....
 
Par slov pro uvod  pravidla jsou pomerne rozsahla, ale vetsi cast z nich 
nepotrebuje radovy hrac znat z pameti. Venujte prosim pozornost predevsim 
teto kapitole. Kapitoly BUDOVY a POSTAVY jsou predevsim informativni. Veskere 
informace budete kdykoli moci ziskat od sveho vladyky. Jelikoz hra bude 
rozsahla doporucuji tuto kapitolu opravdu dukladne procist, abychom zabranili 
dohadovani a zbytecneho ptani se.
     Pokud se vam bude zdat, ze v pravidlech jsou diry berte v potaz, ze 
nektere veci smi vedet jen organizatori, vladykove a nebojove postavy, 
kterych se to primo tyka.
 
Vseobecna pravidla: hraci se musi ridit pokyny organizatoru-vladyku, dale 
funguje hierarchie dle popisu postav (viz. nize). Vladyka by vzdy mel mit 
prehled, kde zhruba se pohybuji jeho velitele druzin a ti zase by meli 
neustale vedet kde maji sve vojaky.
 
Druziny - Vsichni bojovnici jsou rozdeleni do druzin (5-6 lidi), ktere musi 
postupovat pohromade (vyjma  povereni  - viz. popis vlastnosti velitele 
druziny). Druzinici jednotlivych skupin by se meli drzet tak, aby videli vzdy 
jineho clena sve druziny. Druziny postupuji vice mene samostatne, pokud 
nemaji jiny rozkaz od vladyky.
 
Prostredky - Vladyka take prideluje velitelum druzin prostredky strany (tzn. 
zivoty, zbrane, suroviny), ti je pote dle uvazeni mohou rozdelit do sve 
druziny. Velitel druziny muze prostredky hracum i odebirat, coz by ale nemel 
delat bezduvodne (za duvod se tu pocita napr. neuposlechnuti rozkazu, 
zbabelost, nebezpecna hra atd.). 
Dale vladyka muze stejnym zpusobem odebirat prostredky z druziny.
 
Vymena velitele - Velitele druzin je mozno menit, pokud vice jeho lidi ma 
vecne a vazne pripominky. Vzdy o tom vsak musi vedet vladyka strany. 
 
Suroviny - Dulezitou cast hry tvori suroviny. Zakladem je drevo  ze ktereho 
se stavi; zelezo  ze ktereho se vyrabi zbrane a samo sebou nam tu nesmi 
chybet zlato  ze ktereho se dela politika a vsechno ostatni. Kazda vyse 
uvedena surovina ma svou barvu a jedna jednotka bude symbolizovana prouzkem 
latky sve barvy (drevo-hnede,zelezo-cervene, zlato-zlute)  latky, popr. 
Ziskat je budete moci ctyrmi zpusoby.
1. najdete je v hernim poli
2. vygeneruje vam je budova (napr. z dolu ziskate zelezo, z jineho dolu pro 
zmenu zlato)
3. koupite, nebo vymenite (jak od kupce, tak od druhe strany)
4. jednoduse je ukradnete nepriteli
     Prenaset je ale musi vzdy druzina (ne pouze povereny jednotlivec). 
Suroviny se skladuji ve vezi nebo v budove, ktera danou surovinu generuje.
     Suroviny, ktere se vygeneruji patri primo vladykovi. Ukradene, nalezene 
patri velitelovi druziny, ktera to spachala. Vymenene, nebo koupene zalezi 
pouze na dohode.     
 
Stavba -     K cemu ze budou vlastne ty suroviny dobre? Bude se z nich 
stavet, vyrabet zbrane, obchodovat. Nedilnou casti hry se stava budovani 
svych zakladen. Vas prvni krok bude postavit vez, dal budete potrebovat 
farmy, doly, kovarny atd. Kazda stavba bude znacena provazem s barevnymi 
faborky. (dalsi informace viz. pravidla pro budovani staveb)
 
Ukoly -     V prubehu hry budete moci plnit ukoly, ty vam muze zadat 
prakticky jakakoli postava (kupec, korenarka, vladyka). Budou velice 
rozmanite, plnit jej muzete ve chvili, kdy nejste vazani zadnym rozkazem. V 
pripade, ze ukol je pro jednotlivce musi mit povereni velitele druziny.
 
Obchod  obchodovat muzete prakticky s kymkoli (ano i s nepritelem), pokud mu 
mate co nabidnout, nebo od nej ziskat. Pri obchodu rozhoduje hierarchicky 
nadrazena postava (vladyka > velitel druziny > vojak), popripade clovek touto 
postavou urcen.
     Kazdy jednotlivy hrac muze nadale uzavirat obchody dle sveho uvazeni 
pouze se svymi prostredky (pridelenymi od velitele strany).
     Pro informaci, kazda postava nevojak (napr. kupec) musi za urcite casove 
obdobi vykazat nekolik (kolit, to bude vedet pouze on a organizatori) 
prodanych nebo ziskanych predmetu/surovin/informaci. Takze mate dostatecne 
volny prostor pro smlouvani.
 
Vyjednavani  je tu pro domluvu mezi znepratelenymi stranami, opet rozhoduje 
hierarchicky nadrazena postava (vladyka > velitel druziny), popripade clovek 
touto postavou urcen.
     Jednotlivy vojaci nemaji moznost vyjednavat, pokud k tomu nejsou 
specialne urceni.
Poprava  pro hrube poruseni pravidel, neustale ignorovani rozkazu a podobne 
veci, maji velitele druzin a vladyka moznost prikazat popravu hrace. 
Rozhodnuti je nezvratne a s okamzitou platnosti provedeno. Neni potreba aby 
vladyka o poprave rozhodoval, pouze by o ni mel byt informovan byt i 
dodatecne. V praxi poprava znamena, ze dana postava ten den se hrou konci. 
(dalsi den se opet zapojuje).
     Extremni reseni muze byt vyrazeni hrace na cely zbytek hry. Toto 
rozhodnuti vsak musi provest organizatori a velitele vsech druzin. Vzdy by 
byl nutny opravdu vazny duvod napr. ohrozeni zdravi hracu.
 
Pravidla pro boj: ostri zbrani jsou kridovana, pocita se jasny zasah do 
zasahove plochy, ktery bude zretelne videt. 
Zasahova plocha je pouze telo a ramena (shora). (sporne zasahy se nevedou, 
jakmile je sram od kridy pres platnou zasahovou plochu, je dotycny mrtev). V 
pripade dvojzasahu (oba bojovnici se zasahnou ve stejnou chvili) jsou mrtvi 
oba.  Budte prosim rozumni a nemlatte se do hlavy. Bodani je zakazano. 
Jelikoz zakladni zbran je sax, bude nutne dochazet k fyzickym kontaktum mezi 
hraci. Zakazany jsou kopy, udery kolenem, pesti a loktem. Je mozno chytat za 
ruce (nikdy ne za ostri zbrane), podrazet nohy, paky (nechci zadne zlomene, 
nebo vykloubene koncetiny!!) a samozrejme utoky vic lidi na jednoho. 
     Pokud se vam nekdo bude zdat brutalni organizatori (vladykove) naridi 
bozi soud. To bude znamenat, ze jeden z vybranych sermiru a narknuty jedinec 
na sebe navleknou zeleznou zbroj, chopi se zeleznych mecu a daji si docela 
drsnym zpusobem pres papulu.
 
Druzina bojuje vzdy pohromade az do posledniho muze (opet vyjma  povereni  - 
viz. popis vlastnosti velitele druziny  tento clovek muze opustit bojiste 
(posily, varovani atd.)). Ve chvili, kdy je jedna z bojujicich druzin 
porazena tzn. vsichni jsou mrtvy (v pripade, ze se stretne vic druzin 
najednou, vsichni na jedne strane) ztraci vsichni porazeni zivot (vitezna 
strana zivoty neztraci a to ani lide zabiti v boji!). Zasazeni zustanou lezet 
na zemi dokud se okolo bojuje.
Porazeni setrvaji na miste 15 minut (od chvile kdy skoncil boj), v pripade, 
ze jiz nemaji dalsi zivoty musi dojit do veze pro nove (to mohou udelat i v 
pripade, ze jeste zivoty maji, ale pocet zivotu najednou nesmi presahnout 
limit postavy). Po uplynuti 15 minut se cela druzina zapojuje opet do hry.
 
Vitezna strana smi okrast padle, ovsem jedna druzina smi ukoristit pouze 
jednu zbran. 
 
Dobyvani veze : utocici strana pritahne pred vez a vyhlasi oblehani, 2 minuty 
po vyhlaseni oblehani smi zautocit. Obranci, pokud jsou mrtvi, si smeji brat 
zivoty primo z veze  kazdy obrance pri obrane veze muze disponovat 
dvojnasobnym poctem zivotu nez je jeho standartni pocet. Na oziveni cekaji 
pouze 5 minut a mohou se zapojit ihned zpet do boje. Z veze i do veze se smi 
strilet z luku. Zatarasy jsou povoleny, ale musi byt minimalne 3 metry od 
sten veze. Neni zadny limit, za ktery se vez musi dobyt (tzn. klidne si 
muzete dovolit dlouhe oblehani). Vez je zakazano borit. V pripade, ze bude 
vez dobyta, automaticky prechazi pod nadvladu vitezu, se vsemi svymi vynosy i 
zasobami.
Pokud vez odrazi utok musi obranci minimalne 30 minut zustat u veze (coz se 
samozrejme vztahuje pouze na druziny, ktere branili vez)  mohou vsak vyslat 
posla s poverenim.
Pozn. dobyvani vezi je umyslne maximalne ztizeno, jelikoz v pripade uspechu 
dobyvani je zisk ohromny.
 
Bitva: bitvu vzdy vyhlasuji vladykove, pocita se na 3 strety, do bitvy se 
zapojuji vsechny druziny v cele s vladykou. Bojuje se do posledniho muze, zde 
neplati povereni (viz. popis vlastnosti velitele druziny). Bitva bude 
vyhlasena vzdy s dostatecnym predstihem. Vitez ziskava tolik zivotu, kolik 
jich generuje vez jejich strany za den. Porazeni zivoty neztraci! V bitve je 
zakazano koristit. (zadne pleneni, pouze znasilnovat prosim)
 
Pravidla pro budovani staveb: Kazda stavba bude zretelne oznacena a bude u ni 
blocek, kam vzdy velitele druzin zapisou cas dobyti. Podle nej se bude 
vyhodnocovat, ktera strana ziskava vynos jednotlivych budov za den. Kazda 
stavba ma 
 
               ***** A pozvete upira pres prah vasi duse. ******
                               Nebudete litovat!
                                    
                                    FELDON

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]