Kilometr vlakem, kdyz jezdis pravidelne stoji nejakych 60 haliru. Kdybych
mel za kilometr vlakem zaplatit vic nez za kilometr autem, tak mne ve vlaku
nikdo neuvidi. Pokud stat nezakaze jezdit autem, nebo pokud bych byl dite,
co nemuze mit ridicak.
U auta zaplatim cenu jeho vyroby temer do posledniho halire. V benzinu platim
netrivialni spotrebni dan ze ktere je jak doufam placena infrastruktura po
ktere se moje auto pohybuje.
Jenze u te zeleznice je to krajne podivne. CD tvrdi ze osobni doprava byla a
bude vzdy prodelecna. No za 60h/km se neni cemu divit. A jak rikas kdyz by to
bylo drahe jako auto tak tam nevlezes. Ja bych si to postavani v kolone i rad
usetril, ale chci abych kolem sebe ve vlaku mel alespon tolik mista kolik je
mezi mnou a spolucestujicimi. To znamena ale prvni trida.. takove vagony
leckde ani nenasazuji.
Dalsi veci ktera mi u zeleznice velice vrta hlavou. Vagon vazi kolem 20t,
naftova lokomotiva kolem 100t. Kolik to sezere na svuj presun z bodu a do
bodu b? Muze to konkurovat autobusu? Krom toho vystavba zeleznicni trasy
vyzaduje vetsi terenni upravy takze bude asi taky drazsi. Hodne by me
zajimala aspon ta prumerna spotreba na 100km.
Semik
Rray
|