DoVetru
Dalsi
Seznam
Predchozi
Autor: Tuttle (...) on 'DoVetru'
Cas: Ct 9.12.2010 9:39.37
Titulek: Dve zajimave odpovedi Luca Bessona

                                                                                 
Jaky je hlavni rozdil mezi natacenim v New Yorku a v Parizi?
 
V Parizi muzu tocit kdekoli. Tedy kdekoli... Obcas se objevi policajti a 
zacnou dotirat. Tak obvykle reknu: Nazdar, kluci, to jsem prece ja. A oni hned:
Jasne, pane Bessone, muzeme se s vami vyfotit? V New Yorku musite mit povoleni 
na vsechno. Navic je cely New York desne vertikalni, to je hruza. Zkuste tu 
neco natocit na Cinemascop. To Pariz je naopak velmi horizontalni, vsechno tu 
ma lidsky rozmer, taky je vetsina z toho hezkych par stoleti stara. Pariz je 
proste stvorena pro oko filmare. Chce byt filmovana.
 
...
 
Natocil byste s dnesnimi technologiemi Paty element jinak?
 
Hlavni bych ho natocil snaz. Paty element byl nocni mura. Nektere sceny, treba 
ten skok Leeloo na auto... Dneska by to byl banalni trik, nam to tehdy trvalo 
mesic. Proste nocni mura, no. Neni to jen otazka penez, spis jde
o predstavivost a schopnost sve predstavy naplnit. Vymyslet, jak to udelat.
Driv spousta veci nesla udelat, clovek mel napad, ale technologie 
nedostacovaly.
 
-- 
Vybrano z rozhovoru s producentem, scenaristou a reziserem Lucem Bessonem, 
Reflex 35/2010

Dalsi Seznam Predchozi


[ Domu | Prstik | O Piskovisti | Deticky | Nastenky | Koutky ]