Jaky je hlavni rozdil mezi natacenim v New Yorku a v Parizi?
V Parizi muzu tocit kdekoli. Tedy kdekoli... Obcas se objevi policajti a
zacnou dotirat. Tak obvykle reknu: Nazdar, kluci, to jsem prece ja. A oni hned:
Jasne, pane Bessone, muzeme se s vami vyfotit? V New Yorku musite mit povoleni
na vsechno. Navic je cely New York desne vertikalni, to je hruza. Zkuste tu
neco natocit na Cinemascop. To Pariz je naopak velmi horizontalni, vsechno tu
ma lidsky rozmer, taky je vetsina z toho hezkych par stoleti stara. Pariz je
proste stvorena pro oko filmare. Chce byt filmovana.
...
Natocil byste s dnesnimi technologiemi Paty element jinak?
Hlavni bych ho natocil snaz. Paty element byl nocni mura. Nektere sceny, treba
ten skok Leeloo na auto... Dneska by to byl banalni trik, nam to tehdy trvalo
mesic. Proste nocni mura, no. Neni to jen otazka penez, spis jde
o predstavivost a schopnost sve predstavy naplnit. Vymyslet, jak to udelat.
Driv spousta veci nesla udelat, clovek mel napad, ale technologie
nedostacovaly.
--
Vybrano z rozhovoru s producentem, scenaristou a reziserem Lucem Bessonem,
Reflex 35/2010
|