Alfi:
To mas jeste docela dobry Bri. Procedura zprovozneni zmrzleho Favorita,
jehoz akumulator uz nema na to, aby natocil motor a/nebo vyprodukoval
jiskry ve valcich, spociva v techto krocich / plaveckych tempech:
hezke :) no kdyz predem pocitas se starsi baterkou, melo by stacit (idealne
pri predchozim prijezdu, prinejhorsim vecer pred odjezdem)
Aby to nebylo zase moc dlouhe, tak jsem vynechal predchozi anabazi s
vyzdimanim zbyvajici energie ze zmrzleho akumulatoru marnymi pokusy o
nastartovani a sysifovske snazeni o vytlaceni ztuhleho auta do mikrokopecku
pres ledove hrboly (z parkovaciho stani), abych motor rozhybal sjetim z
kopce vetsiho. Toho jsem vas az doted usetril. :-)
- balancovani s tou bandaskou plnou roztoku H2SO4 na ledu, polozeni na led
ulozeni nekde doma v teple..
- psychicka priprava, odneseni akumulatoru zpet vedle vozu na led,
Mnojo, tak zapaleny motorista zase nejsem, abych v ocekavani delsi odstavky na
mraze vyndal baterku do tepla. Vim o tom, ze ji mraz skodi. Stalo to tam asi
tyden, bylo dost pod nulou a tak jsem to udelat mel... kdyz ona je zima jen
jednou do roka. >:-E
Jeste me napadlo, ze jsem ve vyctu zapomnel na doplneni elektrolytu tou
rozmrazenou destilkou pred nabijenim tak, aby byly desky ve vsech clancich
uplne ponorene. Vic o zabavnou akci hledani tryhtyre a nakonec pouziti
injekcni strikacky. :-)
Harvester:
- priprava klice, odsroubovani kontaktu akumulatoru (vzdy nejdrive minus!!!)
Predpokladam, ze 'nejdrive minus' je soucasti vtipneho tonu postu :-)
Ale vubec ne, jedna z mala veci, co tam nebyla myslena humorne.
Jsi-li ve stejne situaci jako ja, kdy mas jeden pol baterky sroubovan ke
karoserii a kontakty baterie demontujes kovovym nastrojem, vrele Ti
doporucuju zacit s tou stranou, ktera je pripojena ke kostre. A pripojovat
baterku zase nejdriv tim polem, ktery na kostru pripojen neni.
Neudelas-li to a pri demontazi toho druheho polu si klicem cinknes o kostru,
muzes se nadit _poutavych_, ale nelibych elektromechanickych efektu. Tedy
krome toho, ze asi znicis nebo nakopnes ten akumulator.
Tyhle preventivni triky se ve skole obvykle bohuzel neuci.
- dislokace kuchyne od zbytku bytu otevrenim oken na nasledujicich 10 hodin
(vypary produkovane pri nabijeni jsou vybusne),
Vybusne? Asi bych si mel doplnit znalosti chemie ohledne H2SO4.
Vetsinou si staci precist navod k akumulatoru ci nabijecce. Priklad zde:
http://www.matador.cz/topla/navody.htm
S chemii jsem nikdy kamarad nebyl, ale je-li siran oxid siry, ukladajici se
na nekterych kovovych castech takovych elektrickych okruhu, pak bych rekl, ze
z molekuly kyseliny sirove nam zbyva vodik.
A uvolneny vodik nabeton nebude mit nic lepsiho na praci, nez stoupat doufejme
otevrenou prostorou akumulatoru vzhuru, misit se tam se vzduchem a vytvaret
tuhlenc vysoce vybusnou smes. Zvlast ke konci nabijeni je ho tolik, ze roztok
pripomina vodu blizkou bodu varu.
Stacila by mala jiskricka, treba od zvonku, kdyz se kamarad prijde zeptat,
jestli se uz teda jede na ten vylet.
Takze ja pri nabijeni vetram, ale v zadnem pripade Ti to nechci vnucovat. :-)
T.
|