Posted By: Tuttle (Confused by) on 'Piskoviste'
Date:   Fri Mar 6 16:11:28 1998
Title:   DYNA

POZOR !!! POZOR !!! CTETE PECLIVE TENTO POST PRED POUZIVANIM PROGRAMU DYNA.
NEKVALIFIKOVANE POUZIVANI MUZE VYUSTIT AZ K TRESTUM, MYSLIM TO VAZNE!

Zdravim vsechny hrace,

myslim si, ze tak trosku utajovana hra Dyna uz dosahla te podoby, ze je jaks taks publikovatelna, a proto ji uvolnuji pro vsechny uzivatele. Je to stale jeste beta verze a dost veci se na ni bude menit, tak prosim budte trpelivi. Ale hlavne vas moc prosim: POKUD BEHEM HRANI NARAZITE NA NEJAKOU CHYBU NEBO NEDOSTATEK, NAPISTE O TOM NA BOARD NAVRHY (ne do meho mailboxu), predtim si zkontrolujte, zda uz nekdo podobny problem nepopsal a tudiz o nem uz nevim. Pokud bych na tu informaci neodpovedel, urgujte ji znova!
O co v te hre vlastne jde? ;) Jsi panacek [panenka ;)] v hracim poli, ve kterem se v rozestupech nachazeji pevne zdi a sem tam zdi smazatelne ohnem. Panacek muze pokladat bomby, tech ma nepocitane (neni to vojenske tajemstvi), avsak na zacatku muze polozit jen jednu bombu najednou (s dalsi musi pockat, az predchozi vybuchne) a kazda ma na zacatku silu (delku plamene) jedno policko na vsechny strany. Pokud odsmahnete plameny nejakou zed, mohou se pod ni objevit bonusy; jsou dva: 'extra bomb' (ten zvysuje pocet najednou polozitelnych bomb) a 'extra fire' (prodluzuje plamen tvoji bomby o dalsi policko). Mate sanci 70:30, ze se objevi spis 'extra fire', protoze je zabavnejsi. ;) Obou bonusu muzes sesbirat pouze devet, i kdyz 'extra bomb' devet asi tezko vyuzijes. Zakladni princip hry spociva ve snaze odpravit plamenem ostatni hrace. Vlevo se ti objevi hraci pole, ktere se prizpusobi velikosti terminalu a vpravo seznam hracu, ktery zacina znakem, ktery dany hrac pouziva jako oci (to je zobrazeno porad po cele delce tabulky), vedle toho je sloupecek pro status. 'p' je protected a znamena, ze hrace v tomto rezimu nezabijete a on nemuze pokladat bomby. Je to proto, aby slo uniknout pred plameny, kdyz zacnes hru. V budoucnu bude mozna protected mod i jinde. Dalsi status pismenko je 'i', coz znaci inactive. Do tohoto modu se dostanes, kdyz te nekdo zabije nebo kdyz jsi v pause rezimu.
Ovladani: Hra se ovlada cislovymi klavesami vpravo na klavesnici (musis mit zapnuty NumLock na PC), 8 - nahoru, 4 - vlevo, 6 - vpravo, 2 a 5 - dolu. Bomby se pokladaji mezernikem nebo entery. Pismenko 'l' funguje na prekresleni obrazovky (kdyz by ji vam neco narusilo). 'p' je na pauzu a 'e' a Ctrl-C na okamzity odchod. 'Okamzity' je trosku nadnesene. Predtim nez se dostanes do pauzy nebo nez se program ukonci, vejdes do rezimu tzv. timeoutu, info o tom se zobrazuje vpravo. Z pause nebo exit timeoutu se muzes dostat opet 'p' nebo 'e', pokud si to rozmyslis za ty dve sekundy. ;) Ze samotne pauzy se vyskocis jakymkoli tlacitkem.
Timeouty: Pokud budes v hracim poli jen tak stat a nic nedelat, budes za nejaky cas upozornovan(a) dvojitym pipnutim a pokud si to do peti minut nerozmyslis, bude ti hra ukoncena. Pauzirovat muzes pouze deset minut, take budes dvacet sekund predtim upozornovan(a) a potom sestrelen(a).

K systemu: Dyna je hra typu client-daemon. Prvni hrac spusti daemon a ten obstarava celou hru. Hrat muze maximalne 20 lidi - toto je omezeno poctem radku terminalu, protoze se tam nevejde tabulka hracu a take trosku vykonem serveru a linek. ;) I presto, jak jsem se snazil o optimalizaci kodu, kazdy client zere az 7% casu procesoru, coz je dost. Dalsim problemem je prenos. Dyna je hra akcni a velice rychle a casto potrebuje prekreslovat obrazovku, to sami poznate. Proto k ni budou asi mit slusny pristup jen lide na pevne lince a nejlepe na TENu (spousta vysokych skol).
Dalsi problem: Nesmite drzet klavesy, pokud se chcete hybat po hracim poli, musite do klaves tukat. To je proto, ze klavesa uz je poslana k daemonu a ten ji teprve musi odmitnout (pokud jste narazili do zdi), to je pricinou toho 'zamrznuti' u zdi, kdyz k ni dobehnete. Vsechny hlavni udalosti se v programu propocitavaji s periodou desetiny sekundy. Mimoto kazdych deset sekund daemon zjistuje kolik hraje hracu a pokud nula, ukonci se, zjistuje pocet zdi, kdyz je jich ctvrtina oproti puvodnimu poctu, doplni je.
Varovani: Pokud budete umyslne dlouhodobe zatezovat server, napriklad drzenim klaves, vase akce bude zaznamenana a budou z toho vyvozovany dusledky, to je ta hrozba v uvodu postu.

Hra ma hromadu dalsich vlastnosti, ktere jsem tu ted nepopsal, budu to postupne doplnovat a hlavne dalsi pridavat. Takze se teste a hezky se bavte.
     Vas

     Tuttle

   [ That bad world is so close to us... ;( ]




Posted By: Tuttle (Confused by) on 'Piskoviste'
Date:   Tue Mar 10 17:22:04 1998
Title:   DYNA - news!



Ahoj lidi,

takze od posledniho postu (neni to tak davno, ze?) tu mame par zmen. Za nejaky cas bude v samotne hre nejaky prehlednejsi help, zatim upravuji ji samotnou. ;)
Takze novinky:
Po pauze jsi jednak chvili protected (chraneny, flag 'p' - nikdo te nemuze zabit a take nemuzes pokladat bomby) a za druhe se premistis jinam (nahodne), kde je bezpecno a muzes se zacit hybat (snad je ten logaritmus uz v poradku).

Cela hra se zrychlila, daemon ted bezi s periodou 1/100 sekundy, klienti 1/20 sekundy. Uvidime, jak to bude zatezovat server a podle toho to jeste upravim. Mozna jste si mohli vsimnout pronikaveho zrychleni reakci hry na vasi klavesu.

Dyna pise zpravy do Chatu! Pokud jsi na druhe konexi v Chatu, napis /dyna a budes prijimat zpravy od Dyna daemona. Pokud to uz nechces, napis znovu /dyna a tuto funkci vypnes. V chatu, pokud bezi Dyna, je pritomen uzivatel Dyna s userid #DynaDaemon#. Je to spojeni mezi daemony Chatu a Dyny a jeho prostrednictvim dostavas zminene zpravy. Je zbytecne na nej zkouset zjistovaci funkce, ci mu posilat emka (zatim). Kdyz bude nasilim vypuzen, treba ChatOpem, po chvili se trpelive vrati. ;)

'Maximalni' mozny pocet klasicky sebratelnych FIRE bonusu byl snizen na sedm.

Pribyl 'bonus' TRAP. Pokud ho seberes, jsou tu dve moznosti. Se sanci 40% seberes dva FIRE bonusy, a to bez omezeni na 7, takze muzes mit az devet bonusu, ale s riskovanim. Ten risk spociva v tom, ze ve zbyvajici variante (pravdepodobnost 60%) se tvuj pocet ohynku (firu) snizi na nulu! To znamena, ze bomba vybuchne POUZE na tom policku, kde byla ona sama. Budes tedy muset nekomu ukrast fire bonus, aby hra opet stala za to.

Mirco ma sve specielni oci ( |\/| ). Pokud vejde do hry, okamzite je dostane. Pokud jsou ale uz obsazene klasickym zaplnovanim, ma smulu. Ne, Mirco, nemuzu, auuu, neudelam to jinak... neeee...

Na pauzu mas deset minut a pokud ani potom nic neudelas, daemon bude predpokladat spadlou konexi a odstreli hrace. Pokud tu tedy byl problem s tim, ze se ti vracelo, ze uz jsi ve hre a pritom to nebyla pravda, je snad odstraneny.

Jeste tam budou nejake upravy, ale ted si nemuzu vzpomenout, pozdeji je sem pripisu. Ale vy to urcite prozkoumate sami. Hezky den a bavte se!


     Tuttle

   [ That bad world is so close to us... ;( ]




Posted By: Tuttle (Confused by) on 'Piskoviste'
Date:   Fri Mar 13 14:41:57 1998
Title:   DYNA - news news!

Ahoj,

takze je tu nova podverze programu Dyna. Odlisuje se vicemene upravou stavajiciho, takze:

* Nazev pasti TRAP uz neni 'trapTRAP', ale 'xtraTRAP'. Je to proto, abyste se vice koukali, co vlastne sbirate a bylo vice zabavy.

* Lidi, kteri maji mene nez dva firy, nemuzou dat pauzu. Pokud maji dva a vice firu, pauzu dat muzou, ale ta jim _okamzite_ (tj. po stisku 'p' klavesy, ne az po nastoleni pausy) a nenavratne sezere jeden FIRE bonusik. Je to mala kompenzace na to, ze pausa je precejen zbran.

* Pokud nejaka bomba odpali jinou, prepise jejiho ownera na sveho. To znamena, ze pokud si nekdo pripravi bombicku a ty mu ji tvoji odpalis a ta jeho ho usmazi, nepricte se jeho kill jako selfkill jemu, ale tobe.

* Hlaska v Chat 'restarted game' byla odstranena, protoze je pomerne zbytecna a maze hodne Chatu. Hlaska o tom, ze se nekdo zabil sam byla pro pestrost zmenena na 'has comitted suicide', coz znamena 'spachal sebevrazdu'.


     Tuttle

   [ That bad world is so close to us... ;( ]





Posted By: Tuttle (..ziju pro sve pratele...) on 'Hriste'
Date:   Wed Apr 22 18:29:27 1998
Title:   NEW DYNA


Ahoj lidicky,

mam tu pro vas novinky z Dyny. Vy, co ji hrajete, tyto novinky uz znate, nicmene bylo by slusne je zdokumentovat a tedy tak zpetne cinim. Omlouvam se, ale sam mam ve sve rychlosti pridavani novych funkci tak trosku zmatek. ;)

Pridany tyto bonusy:

   KILL-PROT Po sebrani tohoto bonusu jste na 10 sekund nesmrtelni. Pokud treba za pet sekund seberete dalsi KILL-PROT, mate opet 10 sekund. Planuji zmenit bud tak, ze po budete nesmrtelni do prvniho zasahu ohnem. Dalsi moznost zmeny je takova, ze se zkombinuje s jakousi pasti, s urcitou pravdepodobnosti se stanete nesmrtelnymi, ale druha sance je, ze vas to na par sekund zmrazi (zadny pohyb). Jak se vam ty moznosti libi? Piste nazory.

   WAIT-BOMB Po sebrani tohoto bonusu vam do tornicky s bombami pribyde pet dalkove odpalovanych bomb. Pokud seberete dalsi WAIT-BOMB bonus, pribyde dalsich pet - jde to kumulovat. Dalkove odpalovane bomby se pokladaji stejne jako normalni casovane, tzn., ze nejde polozit casovana kdyz mate dalkove odpalovane. Bomba bobtna tak dlouho, dokud neni odpalena vasim tlacitkem 'b' nebo nula nebo pokud neni odpalena jinou bombou. Je v predbeznem planu nechat vybouchnout vsechny dalkove bomby hracu, kteri prave zahybuli nebo odesli, jak se vam ten to napad zda?

   !GO!-AWAY Tak tenhle bonus se tyka veci, kterou nazyvam Apokalypsa. Pokud tohle nekdo seberete (nebo odpalite!), okamzite se hra prepne do rezimu Apokalypsa a vsem se par chvil zobrazi prislusne logo. Rezim bude aktivni po dalsich 60 sekund. O co v nem jde? Jakakoli bomba, kterou nekdo polozi a jejiz plameny zasahnou jakoukoli zed, odkryje pod vsemi temito zdmi dalsi bomby, ktere maji silu pet policek a nepatri nikomu. Pokud nekoho zasahnou plameny z apokalypticke bomby, do Chatu se napise specialni hlaska a uhymu v Apokalypse. Doba trvani apokalypsy (po jejim skonceni se doplni pevne zdi) byla predmetem zurive debaty v Chatu. Pokud mate nejake namitky, napiste je sem.

Pribyla animace umirajiciho panacka, po zasahu plamenem muzete pozorovat jisty rozpad osobnosti. ;) Pokud nekdo vytvori lepsi animaci, nez kterou jsem za tu chvilku, co jsem tomu venoval, zplodil ja, necht mi ji posle. Milerad ji tam dam.

Obcas se misto bonusu pod odkrytou zdi objevi bomba. Dosah jejich plamenu je stejny, jako mel hrac, ktery ji odkryl. Taky mu patri, takze kdyz nekoho sezehne, ma ho na svedomi (a ve statistikach) take ten, co ji odkryl. ;))

Napisu sem soucasne pravdepodobnosti bonusu, nahodne cislo je od 1 do 500. Aby se objevil nejaky bonus, musi to byt do 150. Rozlozeni je nasledujici:

0 - 60 xtraFIRE
61 - 100 xtraBOMB
101 - 125 xtraTRAP
126 - 130 killPROT
131 - 145 waitBOMB
146 - 148 bomba misto zdi
149 - 150 !go!AWAY - apokalypsa


Dalsi napisu az budu mit vice casu. Mejte se krasne a moc mi nenadavejte, prosim. ;)


     Tuttle

   [ Authoritative egoist, despotic human ]





Posted By: Tuttle (..ziju pro sve pratele...) on 'Hriste'
Date:   Thu Apr 23 16:21:07 1998
Title:   Novinky od ctvrt na pet ;)

Ahoj lidi,

byly cineny cetne pripominky a pro ne byla Dyna malicko zmenena, tyto zmeny se tykaji jak jinak, nasi mile Apokalypsy:

- doba trvani se zmensila na 40 sekund
- bonus jde normalne odpalit a znicit bez efektu jako jiny bonus
- snizila se pravdepodobnost jeho vyskytu (FREQ_BOMB ze 148 na 149 - viz minuly post od mne), tzn. ze 1:250 na 1:500. Dvakrat ;) Tedy spis se budou vyskytovat bomby misto bonusu nez Apokalypsa ;)

Mejte se hezky a hrajte,

     Tuttle

   [ Authoritative egoist, despotic human ]